ابراز امیدواری تایوان در خصوص معافیت از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران

شرکت نفت دولتی تایوان ابراز امیدواری کرد این کشور نیز از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران معاف شود.

ابراز امیدواری تایوان در خصوص معافیت از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت نفت دولتی تایوان ابراز امیدواری کرد این کشور نیز از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران معاف شود.

روز گذشته نیز مسئولان عراقی اعلام کردند آمریکا، عراق را از برخی تحریم‌ها علیه ایران مستثنی کرده و عراق می‌تواند به واردات گاز، سوخت نیروگاه‌های برق و مواد غذایی اساسی از ایران ادامه دهد.

برخی منابع پیش از این از درج نام ژاپن، کره جنوبی، هند و چین به عنوان دریافت‌کنندگان این معافیت‌های تحریمی نام برده بودند و ترکیه نیز پیش از عراق اعلام کرده بود که نام این کشور هم در فهرست مشمولین معافیت درج شده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد واشنگتن ۸ کشور را از اجرای تحریم‌های نفتی ایران معاف می‌کند. این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود در راستای سیاست به صفر رساندن فروش نفت ایران، صدور معافیت برای ادامه خرید نفت از این کشور جزو گزینه‌های واشنگتن نیست.

پمپئو گفت نام این ۸ کشور را روز دوشنبه اعلام خواهد کرد اما خاطرنشان کرد که این معافیت شامل اتحادیه اروپا نخواهد شد.

در همین راستا، کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از روز ۵ نوامبر (۱۴ آبان) تمام تحریم‌هایی که تحت "توافق فاجعه‌بار هسته‌ای" (!) لغو شده بودند، همراه با تحریم‌های جدید دیگر به اجرا گذاشته خواهند شد.»

در بیانیه کاخ سفید همچنین گفته شده است که این تحریم‌ها بخش‌های کلیدی اقتصاد ایران از جمله بخش انرژی، کشتیرانی، کشتی‌سازی و مالی را هدف قرار خواهند داد و بیش از ۷۰۰ شخص، نهاد، کشتی و هواپیما از جمله بانک‌های بزرگ ایران، صادرکنندگان نفت و شرکت‌های کشتیرانی به فهرست تحریم‌ها اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار