ذوالفقاری در دیدار رئیس کمیته امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای دولتی روسیه:

همکاری نزدیک ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم به ثبات در منطقه کمک کرده است

رئیس کمیته امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای دولتی روسیه، امروز با معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور دیدار و گفتگو کرد.

همکاری نزدیک ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم به ثبات در منطقه کمک کرده استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، واسیلی بیسکارف رئیس کمیته امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای دولتی روسیه، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور دیدار و گفتگو کرد.

ذوالفقاری در این دیدار با تاکید بر روابط خوب و نزدیک روسیه با جمهوری اسلامی ایران بویژه در مبارزه با تروریسم گفت: همکاری نزدیک ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم به ثبات در منطقه بویژه سوریه کمک کرده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به تجارب مشترک دو کشور ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم، جرایم سایبری، مواد مخدر و مهاجرت‌های غیرقانونی گفت: برای مبارزه با تروریسم باید ریشه ای‌تر و با کار اطلاعاتی عمیق تری به این مبارزه ادامه دهیم و اجازه ندهیم تروریست‌ها در منطقه بار دیگر منسجم شوند.

ذوالفقاری به اقدامات انجام شده برای عملیاتی کردن موافقتنامه امنیتی میان دو کشور پرداخت و افزود: امیدوارم تا چند ماه آینده این برنامه اجرائی آماده شود و به امضاء برسد.

وی گفت: در این برنامه همه اقداماتی که قرار است بطور مشترک در زمینه‌های امنیتی بویژه در موضوعات مبارزه با تروریسم، جرایم سایبری، مبارزه با مواد مخدر و مهاجرت‌های غیرقانونی، آموزش، همکاری‌های مرزی و استفاده از فناوری‌های جدید انجام شود، لحاظ خواهد شد.

ذوالفقاری بر ادامه مبارزه جدی جمهوری اسلامی ایران با معضل قاچاق مواد مخدر تاکید کرد و گفت: در یک سال، بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است و بطور میانگین روزانه بیش از ۲ هزار مهاجر غیرقانونی از کشور طرد می‌شود.

واسیلی بیسکارف رئیس کمیته امنیت و مبارزه با ارتشای دومای دولتی روسیه نیز با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مقامات کشورمان گفت: امروز مبارزه با تروریسم بدون حضور جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست و ما شاهد تاثیر کار صلح طلبانه و مستقل جمهوری اسلامی ایران در جهان هستیم.

وی افزود: کشف صد‌ها تن مواد مخدر در ایران نشاندهنده سطح بالای فعالیت شما و اجرای قوانین موثر در این زمینه است و ما خواهان مطالعه این قوانین و تبادل تجربیات مفید در زمینه مبارزه با مواد مخدر هستیم.

رئیس کمیته امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای دولتی روسیه تاکیدکرد، اعمال تحریم‌ها علیه دو کشور ایران و روسیه نشانگر تاثیر دو کشور در مبارزه با تروریسم است.

وی در پایان تاکید کرد: ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در یک جبهه حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار