معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خواستارشد؛

راه اندازی تعاونی خرما در فهرج

کلانتری گفت: باید تعاونی خرما در فهرج راه اندازی و تمام نخل داران عضو آن شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،باحضور  حمیدکلانتری معاون وزیر تعاون، موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان، حبیب الله نیکزادی نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس، حجت الاسلام خیرالله ابراهیمی امام جمعه فهرج و جمعی از مدیران کل استان و صاحب نظران ،سمینار بررسی چشم انداز‌های و سند توسعه پایدار شهرستان فهرج به مدت ۱ روز در این شهرستان برگزار شد.

کلانتری معاون وزیر تعاون با اشاره به محرومیت شهرستان فهرج گفت: شهرستان فهرج جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار نفردارد که اکثریت مردم این شهرستان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و ۱۲ درصد این جمعیت در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه باید ابتدا قابلیت‌های این شهرستان را بشناسیم و برای توسعه آن گام برداریم اظهارداشت: در شهرستان فهرج سالیانه ۲۵ هزار تن خرما و ۱۲ هزار تن مرکبات تولید می‌شود.

وی خواستار ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان فهرج شد و گفت: باید صنایع بسته بندی و تکمیلی در شهرستان فهرج راه اندازی شود و در شهرستان فهرج سردخانه و بسته بندی ابتدایی وجود دارد و ارزش افزوده محصول خرما صرف این منطقه نمی‌شود.

کلانتری همچنین خواستار راه اندازی تعاونی خرما در فهرج شد و گفت: باید تعاونی خرما در فهرج راه اندازی شود و تمام نخیل کاران عضو آن شوند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری در شهرستان فهرج گفت: باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه این شهرستان استفاده کرد.

وی گفت: باید گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان فعال شود.

انتهای پیام/ی

برگزاری سمینار بررسی چشم انداز‌ها و سند توسعه پایدار فهرج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار