انجام ۴۸ پروژه عمرانی در ۳۲ بقعه متبرکه لرستان

معاون اوقاف استان لرستان با اشاره به اجرای ۴۸ پروژه عمرانی در ۳۲ بقعه متبرکه لرستان گفت: امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع فعالیت عمرانی در بقاع متبرکه استان انجام‌شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مسلم رضایی پور در دیدار مدیرکل و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان با نماینده، ولی فقیه در لرستان که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: در لرستان هفت هزار و ۲۳۵ رقبه داریم که از این تعداد چهار هزار و ۱۰۵ رقبه منفعتی و در حوزه سرمایه‌گذاری دو پروژه که عملیات اجرایی آن‌ها از سال گذشته در شهرستان بروجرد آغازشده بود آماده افتتاح است.

وی افزود: این فعالیت‌ها در راستای احیای نیت واقف انجام‌شده و این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری است؛ امسال دو پروژه برای کلنگ زنی آماده‌شده که می‌توان به موقوفه جهان‌آباد در منطقه گلدشت خرم‌آباد به‌عنوان پروژه مسکونی و رقبه مسجد جامع الشتر اشاره کرد و همچنین دو پروژه دیگر نیز در دست بررسی است.

معاون بهره‌برداری اوقاف استان لرستان عنوان کرد: بحث اجرای پروژه جی‌آی‌اس، جمع‌آوری اطلاعات توصیفی و مکانی رقبات موقوفات استارت زده‌شده و جمع‌آوری اطلاعات چهار هزار و ۱۰۵ رقبه در فاز نخست شروع‌شده است.

وی بیان کرد: در بخش عمرانی امسال ۴۸ پروژه در ۳۲ بقعه متبرکه انجام‌شده که در سه بخش کار عمرانی صورت گرفته به‌طوری‌که تاکنون پنج هزار مترمربع در بقاع استان احداث داشته‌ایم، پنج هزار مترمربع در بحث فعالیت تکمیل پروژه و در راستای مرمت و مقاوم‌سازی بقاع متبرکه در استان دو هزار و ۵۰۰ مترمربع کار عمرانی انجام‌شده است.

رضایی پور بابیان اینکه در بخش موقوفات تعمیر و نگهداری ۵۰۰ مترمربع کار انجام‌شده است تصریح کرد: امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع فعالیت عمرانی در بقاع متبرکه استان انجام‌شده است و کمتر بقعه‌ای را در استان داریم که کار عمرانی انجام‌نشده باشد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس زاده معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح مودت و کمک‌های مردمی برای ساخت‌وساز در امامزادگان اجرا و خیران و نیکوکاران در این طرح شرکت کرده و هرساله استان لرستان یکی از استان‌های موفق بوده است.

وی بابیان اینکه در امامزاده احمد پا علم حدود ۱۰ میلیارد تومان توسط ادارات استان کمک شد افزود: تمام مناسبت‌های ملی و اسلامی، اعیاد، ولادت و شهادت معصومین (ع)، دعای کمیل، ندبه و زیارت عاشورا به‌صورت هفتگی در امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود و یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها موقوفات استان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان لرستان عنوان کرد: موقوفات و نیات مشخص‌شده و عمده برنامه‌ها برای بحث عزاداری است، طرح مهر تندرستی، مساعدت به بیماران نیازمند، طرح پیوند آسمانی و کمک به نوعروسان نیازمند، طرح مهر تحصیلی کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت، طرح زائران حرم حسینی و اعزام زیارت اولی‌ها به عتبات عالیات، برگزاری کرسی‌های گفتمان انقلاب، فعال‌سازی مراکز فرهنگی و قرآنی در امامزادگان اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه تاکنون حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر مبلغه به استان آمده و به مباحث تبلیغی پرداخته‌اند تصریح کرد: مبلغان از قم می‌آیند که متأسفانه مبلغ بومی کمتر استقبال کرده که اگر مبلغان بومی ثبت سامانه شوند از تعداد بیشتری از مبلغان بومی می‌توانیم استفاده کنیم.

انتهای پیام/د

۴۸ پروژه عمرانی در ۳۲ بقعه متبرکه لرستان انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.