غروب خورشید هشتم از نگاه ورزشکاران مشهدی

مشهد در سالروز شهادت امام رضا (ع) یکپارچه سیاهپوش و غرق در ماتم و عزاست و در جای جای این کشور به سوگواری آن حضرت مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ شهادت امام هشتم (ع) یکی از مهم ترین مناسبت‌های جهان تشیع است که مردم در جای جای این کشور و جهان به سوگواری شهادت آن حضرت مشغول هستند.
 
در این رابطه گفتگویی کردیم با چند نفر از ورزشکاران و ورزش دوستان مشهدی و درباره حس و حالشان در این ایام از آنها پرسیدیم.


خاک پای زائرین را سرمه چشمانمان می‌کنیم


محسن قهرمانی داور نام آشنای فوتبال کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد در رابطه با فعالیت‌های چهره‌های ورزشی در روز شهادت امام رضا (ع) گفت: چندین سال است که در روز آخر ماه صفر که مصادف می شود با شهادت آقا امام رضا (ع) زائرین پیاده از راه‌های دور و نزدیک به مشهد مشرف می‌شوند؛ در این چندسال روال بر این بوده است که چهره‌های ورزشی در قالب هیات‌های مذهبی یا به عنوان خادمین حرم مطهر رضوی میزبان زائرین آقا امام رضا (ع) هستند و به آن‌ها خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: ما در این روز با کوهی از مشکلات و حاجت‌ها به استقبال زائرین آقا علی ابن موسی الرضا می رویم و خاک پای آن‌ها را سرمه چشمانمان می کنیم و به حدی این اتفاق به ما آرامش می دهد که من نمی توانم برایش حد و مرز خاصی را مشخص کنم.

قهرمانی در مورد نعمت بزرگی که در مشهد است اظهار داشت: نعمت بزرگی نصیب ما مردم مشهد شده است که متاسفانه قدر آن را نمی دانیم؛ ما مجاوران فقط در مشکلات درب خانه آقا را می زنیم و چقدر خوب است که امثال من در روز‌های شادی هم یاد امام رضا (ع) باشند.

وی ادامه داد: من خودم به شخصه هر چه که دارم و به هرجا که رسیدم از لطف و مرحمت آقا امام رضا است و آرزو می کنم هرکس در هرجای دنیا آرزوی از نزدیک دیدن حرم امام رضا (ع) را دارد این شرایط برایش فراهم شود و بتواند به زیارت آقا بیاید و سر این سفره بی حد و مرز لطف و مهربانی آقا امام رضا (ع) قرار بگیرد و حاجت روا شود.

داور نام آشنای فوتبال کشورمان در رابطه با اولین خواسته اش از امام هشتم (ع) گفت: ما مشهدی‌ها عادت داریم از هر کجا که چشممان به گنبد با شکوه آقا علی ابن موسی الرضا (ع) می‌افتد دستمان را روی سینه می گذاریم و سلام می دهیم؛ من خودم در این لحظه از آقا برای تمام نزدیکان، هم شهری‌ها و هموطنانم عاقبت بخیری را می خواهم و آرزوی حاجت روا شدن می کنم برای تمام آن‌هایی که نمی توانند به پا بوس آقا بیایند، اما خواسته‌های زیادی دارند و یا به بیماری‌های سختی گرفتار هستند.
 
غروب خورشید هشتم از نگاه ورزشکاران مشهدی

محسن قهرمانی داور نام آشنای فوتبال کشورمان در مورد برخورد‌هایی که تا به حال با زائرین پیاده آقا امام رضا (ع) داشته تصریح کرد:در این چندسالی که به زائرین آقا امام رضا (ع) خدمت می کنم همیشه برایم سوال بوده که خانواده‌ای با بچه کوچک شیر خواره یا همراه با پیرمرد و پیرزن چه عشق و چه خواسته‌ای می تواند داشته باشد که این مسیر طولانی را از استان‌های مختلف کشورمان به سمت مشهد طی می کند و به پابوس امام هشتم (ع) می‌آید.
 

همیشه در زندگی و حرفه ورزشی ام از امام رضا(ع) مدد گرفته ام


حسین بادامکی بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس هم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد در رابطه با حس و حالی که از نگاه کردن به گنبد آقا امام رضا (ع) به او دست می دهد گفت: ما شاید نتوانستیم هر روز به زیارت آقا امام رضا (ع) برویم، اما قطعا روزی چندبار نگاهمان به گنبد آقا می‌افتد و این افتخاری است که خداوند نصیب ما کرده است و که ما مجاور آقا امام رضا (ع) شدیم و قطعا حس و حال زندگی در همسایگی امام هشتم (ع) وصف نشدنی است.
 
غروب خورشید هشتم از نگاه ورزشکاران مشهدی

بادامکی در مورد خواسته همیشگی اش از امام رضا (ع) تصریح کرد: ما انسان‌ها که هیچ وقت خواسته‌ هایمان تمامی ندارد و قطعا هربار که به زیارت آقا می رویم از آقا می خواهیم که در امور مختلف ما را یاری کند، اما در کنار این‌ها من فکر می کنم بزرگترین و مهم‌ترین نعمت سلامتی است و انسان وقتی که در سلامت کامل باشد می تواند به بقیه خواسته هایش هم برسد.

بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس در این مورد که چقد در سختی‌ها از آقا کمک گرفته است و چه مقدار امام رضا (ع) را در موفقیت‌های خود دخیل می داند اظهار داشت:آقا امام رضا (ع) در موفقیت‌های کوچک و بزرگ من دخیل بودند و ما همیشه چه در زندگی و چه در بازی فوتبال امام رضا (ع) را یار خود می دانستیم و از ایشان مدد میگرفتیم و خداروشکر آقا هم هیچ وقت خواسته ما را بدون پاسخ نگذاشته است.

حسین بادامکی در رابطه با زائرین پیاده آقا امام رضا (ع) و برخورد‌هایی که با آن‌ها داشته است گفت: من مدتی مشهد نبودم، اما در این چند سالی که مشهد هستم آن قدر تعداد زائرین پیاده آقا علی ابن موسی الرضا (ع) زیاد است که نمی توان با آن‌ها برخورد نداشت.

وی افزود: من تا بحال افتخار پیاده روی از شهری دیگر به سمت حرم را نداشته ام، اما آن حس و حالی که ما از زائرین دیدیم آنقدر زیباست که هرکسی دوست دارد تجربه کند و در این حس و حال قرار بگیرد.

از امام رضا(ع) خواسته ام که هیچ وقت مرا از خودش دور نکند


مرضیه محدث داور بین المللی تکواندو بانوان هم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد در رابطه با اینکه چه حسی پیدا می کند وقتی بعد از مدت‌ها نگاهش به حرم امام هشتم (ع) می افتد گفت: گنبد امام هشتم (ع) همیشه حس و حال خاصی را در من ایجاد کرده است و من همیشه سعی کردم که ارتباط خاصی را با آقا علی این موسی الرضا (ع) مخصوصا در این روز مهم برقرار کنم.

وی افزود: حرم آقا امام رضا (ع) طوری است که وقتی در مقابل آن ایستادی و یا وقتی که در صحن حرم قرار می گیری تمام نا آرامی‌ها و تمام استرس‌ها از تو دور می شود و از امام رضا (ع) می خواهی که برای حل شدن تمام مشکلات تو را یاری کند.
 
غروب خورشید هشتم از نگاه ورزشکاران مشهدی

محدث در مورد اولین خواسته اش از امام رضا (ع) در هنگام سلام دادن به آقا گفت: اینکه در اولین مرحله از آقا چه بخواهم بستگی دارد که در چه حال و هوایی باشم، اما من در ابتدا همیشه از آقا خواسته ام که هیچ وقت من را از خودش دور نکند و ارتباط من با حرم آقا امام رضا (ع) هیچ وقت قطع نشود.

داور بین المللی تکواندو بانوان در پاسخ به این سوال که چقدر در سختی‌ها از آقا کمک خواسته است و چه مقدار امام رضا (ع) را در موفقیت‌ها خود دخیل می داند تصریح کرد: من نه تنها در سختی‌ها بلکه در روز‌های خوبی هم که داشته هم سعی کرده ام به زیارت آقا امام رضا (ع) بروم.

وی افزود: من همیشه سعی کردم قبل از امتحانات و چالش‌های مهمی که در زندگی داشته ام به زیارت امام رضا (ع) بروم و از آقا کمک بخواهم و همیشه هم نه تنها انرژی من برای موفقیت دوچندان شده بلکه حضور آقا امام رضا (ع) را در کنار خودم احساس کرده ام.

انتهای پیام//ع. ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.