مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از برگزاری اولین کنفرانس بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلانشهر‌ها در ۲۶ آبان خبر داد.

امنیت و توسعه دو رکن با اهمیت مدیریت مرزها هستندبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از برگزاری اولین کنفرانس بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلان شهر‌ها ۲۶ آبان ماه سال جاری در وزارت کشور خبر داد.

وی گفت: امنیت و توسعه دو رکن با اهمیت مدیریت مرز‌ها به شمار می‌روند. ما معتقدیم پیشرفت و توسعه نواحی مرزی ایران جز در سایه تامین امنیت و بستر سازی جهت توسعه پایدار امکان پذیر نیست.

حیدری اظهار کرد: در این راستا و با هدف روزآمد سازی دانش تخصصی در حوزه امنیت مرز و استفاده از آخرین دستاورد‌ها و تجارب نوین صاحب نظران، پژوهشگران و محققان و ارائه توانمندی‌های تخصصی در حوزه فناوری‌های نوین کنترل و تامین امنیت مرز، اولین کنفرانس بین المللی "امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلان شهر‌ها " در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۹۷ در وزارت کشور و با حضور دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مرتبط در حوزه مدیریت مرز برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش افزود: این کنفرانس که با مشارکت قطب علمی دانشگاه افسری امام علی (ع) و همکاری معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور (اداره کل مرز) برگزار می‌شود، به صورت تخصصی محور‌های امنیت و توسعه پایدار نواحی مرزی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: اهم این محور‌ها عبارت از راهبرد‌ها و رویکرد‌های مدیریت مرز، تاثیر فناوری‌های نوین در کنترل و امنیت مرزها، تاثیر کارکرد‌های اقتصادی و تقویت بنیه معیشتی مرزنشینان بر امنیت مرز، کاربرد GIS و سنجش از دور در توسعه و امنیت و مدیریت منابع و زیستگاه‌های مشترک مرزی است.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد: بی شک با توجه به جایگاه ویژه وزارت کشور در زمینه تامین امنیت مرز‌ها این رویداد علمی، می‌تواند فرصت مغتنمی را جهت بهره گیری علمی از آخرین دستاورد‌ها و یافته‌ها حوزه امنیت مرز فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار