بنابر آمار گمرک؛

واردات برنج کاهش یافت

طی هفت ماه سال جاری، 958 هزار تن برنج به ارزش 985 میلیون دلار به کشور وارد شده که این رقم 12.54 درصد از نظر وزنی کاهش یافته است.

واردات برنج کاهش یافتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد در هفت ماه نخست سال جاری، ۹۵۸ هزار و ۲۴۱ تن برنج نیمه سفید شده یا برنج کامل سفید شده به ایران وارد شده که ارزش آن، رقمی در حدود ۹۸۵ میلیون و ۳۸۸ هزار دلار است. بر این اساس، واردات برنج به ایران ۵.۰۶ درصد از وزن کل و ۳.۷۵ درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را شامل می‌شود.

در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۹۵ هزار تن برنج وارد کشور شده بود که ۵.۲۹ درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود. همچنین ارزش واردات این محصول در میان کل کالاهای وارداتی، یک میلیارد و ۲۸ میلیون و ۶۷۸ هزار دلار بود که از لحاظ ارزش نیز ۳.۴۸ درصد از کل ارزش واردات در آن مدت را شامل می‌شد.

به این ترتیب، آمار نشان می‌دهد که واردات برنج در هفت ماهه‌ی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۲.۵۴ درصد و از لحاظ ارزش ۴.۲۱ درصد کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار