اکبریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش نرخ برنج ناشی از سودجویی دلالان است/احتکار برنج ایرانی صحت ندارد

یک مقام مسئول گفت: عرضه برنج با نرخ بالاتر از ۱۱ هزار تومان در خرده فروشی های بازار تهران ناشی از احتساب سود غیر متعارف دلالان و فروشندگان است.

افزایش نرخ برنج ناشی از سودجویی دلالان است/احتکار برنج ایرانی صحت نداردعلی‌اکبریان نایب رئیس انجمن برنج در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،از شرایط مساعد برداشت برنج نسبت به سال گذشته خبر داد و‌گفت: امسال پیش بینی می شود که میزان برداشت برنج بدون رتون و دوباره کشت، به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برسد.

وی افزود: اگرچه دولت امسال رتون و دوباره کشت در استان های شمالی را ممنوع اعلام کرده است،اما کشاورزان اقدام به کشت محصول کرده اند که با احتساب رتون و دوباره کشت میزان تولید امسال به ۲ میلیون ۳۵۰ هزارتن خواهد رسید.

اکبریان میزان نیاز کشور به واردات برنج در سال جاری را ۷۰۰ هزارتن اعلام کرد .

وی درباره آخرین وضعیت قیمت برنج در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو برنج بوجار طارم و هاشمی در گیلان و مازندران با نرخ ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود که با احتساب کرایه حمل و نقل و سود مغازه دار حداکثر باید با نرخ ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان  در تهران عرضه شود .بنابراین فروش با نرخ های بالاتر ناشی از سودجویی دلالان،واسطه گران و احتساب سودهای غیر متعارف آنهاست.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا موضوع احتکار برنج ایرانی صحت دارد،بیان کرد:این موضوع صحت ندارد.کشاورزان  به دلیل شلوغی کارخانه های شالی کوبی در ابتدای فصل و گذراندران امرار معاش خود به مرور اقدام به عرضه برنج تولیدی به کارخانه های شالیکوبی می کنند که این امر به معنای احتکار نیست و طبیعی است که افراد به یکباره تمامی پس انداز خود را خرج نمی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار