با تصویب دولت؛

وزارت جهادکشاورزی مسئول ثبت سفارش و نظارت بر توزیع نهاده ها شد

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:با تصویب دولت،مسئولیت ثبت سفارش و نظارت بر توزیع نهاده های ذرت،جو،کنجاله سویا و دانه های روغنی وارداتی که ارز دولتی استفاده می کنند به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.

وزارت جهادکشاورزی مسئول ثبت سفارش و نظارت بر توزیع نهاده ها شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،علی اکبر مهرفرد امروز سه شنبه در گردهمایی مدیران حراست سازمان های جهاد کشاورزی استان ها و ادارات تابعه،گفت: با تصویب دولت،مسئولیت ثبت سفارش و نظارت بر توزیع نهاده های ذرت،جو،کنجاله سویا و دانه های روغنی وارداتی که ارز دولتی استفاده می کنند تا مصرف کننده نهایی از یک و نیم ماه قبل به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.

وی با اشاره به این که این نهاده ها در تولید گوشت مرغ،تخم مرغ،شیر و گوشت قرمز کاربرد دارند،افزود:ذرت محصولی تابستانه و با مصرف آب بالاست که به خاطر شرایط اقلیمی کشور امکان افزایش تولید آن در داخل وجود ندارد و این نهاده از خارج تامین می شود.

مهرفرد، دانه روغنی سویا را از دیگر نهاده های وارداتی مورد نیاز صنعت دام و طیور و روغن کشور عنوان کرد و افزود:با اجرای برنامه 10 ساله افزایش تولید دانه های روغنی به ویژه کلزا پیش بینی می شود 70 درصد روغن مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.

وی، جو را از دیگر نهاده های وارداتی برشمرد و گفت:سالانه نزدیک به 3 میلیون تن جو در کشور تولید و کسری آن از خارج تامین می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که سه سال است گندم وارد نمی کنیم،تصریح کرد:با وجود کاهش بی سابقه بارندگی در سال زراعی جاری، تاکنون حدود 9.4 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده ایم.

مهرفرد با اشاره به دستیابی ایران به رکورد تولید بیش از 2 میلیون تنی شکر،گفت:کشور سالانه به حدود 2.3 میلیون تن شکر نیاز دارد که رکورد تولید امسال این کالای اساسی در تاریخ 123 ساله صنعت قند ایران بی سابقه است.

وی با تاکید بر این که امسال نیازی به واردات شکر نداریم،گفت:هم اکنون 85 درصد نیاز شکر در در اخل تولید می شود و با توسعه کشت پاییزه چغندرقند بزودی به خوداتکایی کامل در تولید شکر دست خواهیم یافت.

مهرفرد با اشاره به تولید سالانه 2.2 میلیون تن برنج در کشور،یادآور شد:با توجه به شرایط کم آبی، وزارت جهاد کشاورزی فقط از کشت برنج در استان های گیلان و مازندران حمایت می کند و نزدیک به 800 هزارتن کسری تولید از خارج تامین می شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که سالانه 900 هزار تن گوشت قرمز در کشور مصرف می شود،اظهار داشت:با توجه به شرایط خشکسالی و وابستگی بخشی از تعلیف دام به مراتع،بین 100 تا 150 هزارتن کسری تولید از سایر کشورها وارد می شود.

انتهای پیام/

امسال نیازی به واردات شکر نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار