مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

نیازی به واردات شکر در سال 98 نداریم/ پیشنهاد افزایش 7 تا 8 درصدی نرخ چغندر قند

یزدانی گفت: با توجه به ذخایر مطلوب شکر با اتکا بر تولید داخل تا تیرماه سال 98 نیازی به واردات نداریم.

نیازی به واردات شکر در سال 98 نداریم/ پیشنهاد افزایش 7 تا 8 درصدی نرخ چغندر قندبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا یزدانی مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی 98-97 در جمع خبرنگاران از افزایش سطح زیرکشت چغندر پاییزه نسبت به سال گذشته خبر داد گفت: امسال سطح زیرکشت چغندرقند پاییزه از 17 هزار هکتار به 23 هزار هکتار می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت در چغندر بهاره ثابت می‌ماند، افزود: با توجه به افزایش عملکرد چغندر بهاره و همچنین افزایش سطح زیرکشت چغندر پاییزه انتظار می‌رود که تولید به 8 میلیون تن برسد.


بیشتر بخوانید: جزئیات نامه‌نگاری وزارت صنعت با گمرک در مورد ممنوعیت صادرات شکر 


یزدانی از افزایش 7 تا 8 درصدی پیشنهاد نرخ خرید تضمینی چغندرقند خبر داد و گفت: انتظار می‌رود که شورای اقتصاد با این نرخ موافقت کند و هرچه زودتر نرخ را اعلام کند چرا که اعلام به موقع نرخ در تصمیم‌گیری کشاورزان تأثیر بسزایی دارد.

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی نرخ تضمینی هر کیلو چغندر قند بهاره در سال زراعی گذشته را 309 تومان و چغندر پاییزه را 303 تومان اعلام کرد و گفت: امسال انتظار می‌رود که 7 تا 8 درصد به این نرخ افزوده شود.

وی درباره آخرین وضعیت تولید چغندرقند در سال زراعی 97-96 بیان کرد: در سال زراعی 97-96 بیش از یک میلیون و 20 هزار تن چغندرقند بهاره تولید شده است.

یزدانی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه ذخایر شکر با اتکا بر تولید داخل تا تیرماه سال 98 جوابگوی نیاز کشور است، نیازی به واردات نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
شکر هم بله گرون شد
آخرین اخبار