اعزام ۲۷۰۰ مددجوی اردبیلی به سفرهای زیارتی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل گفت: 2 هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان در هفت ماهه نخست سال‌جاری به اردوهای زیارتی، فرهنگی و تربیتی اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حامد رضایی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه 2 هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در هفت ماهه نخست سال‌جاری به اردوهای زیارتی اعزام شده‌اند، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد ارائه خدمات فرهنگی به خانوار‌های تحت حمایت است که با برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع برای ارتقای سطح فکری، فرهنگی و معنوی مددجویان اردبیلی می‌کوشیم.

وی با بیان اینکه دانش آموزان، دانشجویان و زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد قرار دارند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش‌های گسترده‌ای برای ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و مذهبی به خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در نظر گرفته‌ایم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه ایجاد نشاط روحی و روانی و تقویت باورهای دینی و اعتقادی از جمله مهم‌ترین اهداف این نهاد در اعزام مددجویان اردبیلی به اردوهای زیارتی است، بیان کرد: تحکیم بنیان خانوار، غنی سازی اوقات فراغت و تقویت روحیه خودباوری از دیگر اهداف مهم کمیته امداد استان اردبیل در برگزاری اردوهای زیارتی است.

رضایی با اشاره به اینکه این نهاد توجه ویژه‌ای به ارائه آموزه‌های قرآنی و دینی به خانوار تحت حمایت دارد تا از این طریق بیش از پیش از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین آنها پیشگیری کند، گفت: در کنار اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی، برای آنها کارگاه‌های آموزشی متعددی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود تا مسیر توانمندی آنها را هموارتر کنیم.

وی با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل به اردوهای زیارتی اعزام شده‌اند، افزود: هزار نفر از مددجویان اردبیلی نیز از اردوهای آموزشی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی دینی، مهارت‌های زندگی، مسائل اعتقادی و مذهبی در طول سفر برای مددجویان برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزاری اردوهای زیارتی از جمله راهکارهای کمیته امداد استان اردبیل برای ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان و همچنین افزایش روحیه نشاط و شادابی آنها است.

رضایی با بیان اینکه خانوار ساکن در مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل بیش از سایر مددجویان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، گفت: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی درصدد هستیم آنها را از هرگونه مشکلات و مسائل اساسی مصون داریم.

وی با اعلام اینکه بیشتر مددجویان اعزامی به سفرهای زیارتی در مناطق محروم و مرزی سکونت دارند، بیان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود تا همواره کانون گرم خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل با معنویت بسیار همراه شده و مشکلات و آسیب‌های کمتری آنها را تهدید کند.

رضایی با اشاره به اینکه طرح «شوق زیارت» نیز برای اعزام مددجویانی که در حسرت زیارت امام رضا(ع) و امام حسین(ع) هستند اجرا می‌شود، اعلام کرد: با یاری مضاعف خیران و نیکوکاران می‌توانیم تعداد بیشتری از خانوار تحت حمایت را در قالب طرح «شوق زیارت» به اردوهای زیارتی و مذهبی اعزام کنیم تا آنها برای نخستین‌بار رهسپار مشهد مقدس و عتبات عالیات شوند.

انتهای پیام/ح

اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.