در پی افشای حمایت مالی عربستان از ایران اینترنشنال؛

خبرنگار افشاگر گاردین به مرگ تهدید شد!

خبرنگار افشاگر گاردین که از پشت پرده حمایت مالی عربستان از شبکه معاند «ایران اینترنشنال» خبر داده بود به مرگ تهدید شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سعید کمالی دهقان» خبرنگار گاردین پس از دو روز سکوت با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد یازدهم اکتبر یعنی 9 روز پس از انتشار اولین گزارش خود درباره پشت پرده حمایت مالی عربستان از شبکه معاند «ایران اینترنشنال» به مرگ تهدید شده بود.

او در این توئیت تصویری از یک سنگ قبر را با نام خود منتشر کرده و نوشته که این عکس به عنوان تهدید برای او فرستاده شده است.

تهدید خبرنگار افشاگر گاردین به مرگ!

جمعه گذشته وی در پیامی توئیتری نوشت: می‌توانم این موضوع را تایید کنم که جمال خاشقجی به این دلیل کشته شد که صبح روز 26 سپتامبر از استانبول با من تماس گرفت و گفت محمد بن سلمان و سعود القحطانی، شبکه ایران اینترنشنال در لندن را تأمین مالی می‌کنند. 

کمالی دهقان پیش از این افشاگری در گزارش خود در گاردین  به نقل از یک منبع آگاه فاش کرد سعود القحطانی، رئیس دفتر محمدبن‌سلمان و هدایت‌کننده تیم ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، از حامیان مالی و گردانندگان اصلی شبکه فارسی‌زبان «ایران اینترنشنال» است و در تامین بودجه این شبکه تلویزیونی نقش کلیدی دارد.

این منبع آگاه همچنین به وی گفته بود که محمدبن‌سلمان، ولیعهد سعودی، که بسیاری او را مسئول اصلی ترور خاشقجی می‌دانند، نیز در پشت پرده شبکه «ایران اینترنشنال» قرار دارد. خبرنگار گاردین اما در این گزارش هیچ اشاره‌ای به هویت منبع خود نکرد تا اینکه سرانجام روز جمعه گذشته فاش کرد که منبع خبر او درباره حمایت مالی بن سلمان و القحطانی از شبکه ایران اینترنشنال، خاشقجی بوده و او به این دلیل کشته شده است.


بیشتر بخوانید: آیا خاشقجی به خاطر افشای پشت‌پرده شبکه معاند «ایران اینترنشنال» کشته شد؟


جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی و منتقد محمد بن سلمان، سه‌شنبه 10 مهر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و بلافاصله رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که خاشقجی در کنسولگری عربستان کشته شده است و حتی برخی گزارش‌ها حاکی از پیدا شدن جسد مثله‌ شده وی در یکی از خیابان‌های استانبول بود.

پس از انتشار اخبار ناپدیدشدن جمال خاشقجی و سپس خبر قتل او در کنسولگری عربستان، انگشت‌ اتهام‌ به سمت ولیعهد عربستان به عنوان متهم ردیف اول این ترور سازماندهی‌شده نشانه رفت. در پی فشارهای رسانه‌ای و بین‌المللی، عربستان سعودی سرانجام پس از 18 روز سکوت به قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرد. به گفته دادستانی عربستان 18 تبعه سعودی در رابطه با این جنایت بازداشت شده‌اند که بیشتر آنها از مقامات ارشد اطلاعاتی و امنیتی این کشور هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر رژیم سعودی ادمکش قاتل خبیث متجاوز
-
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر وهابی های کافر تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
بن سلمان اگر در رده شاهزادگان ال سعود نبود به یک قاتل زنجیرهای در جامعه تبدیل می شد .....بیمار روانی است
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
فرارکن ویه گوشه قایم شو تا به هت کمک بشه خدا ریشه این ال سعود و بکنه الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۳۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
حیف ازین اسم زیبا که به گوساله گاو شیرده آل سعود داده اند یکی نیست به این احمقها بگه گاو شیرده را چه به تهدید شیر آریایی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۳۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
حیف ازین اسم زیبا که به گوساله گاو شیرده آل سعود داده اند یکی نیست به این احمقها بگه گاو شیرده را چه به تهدید شیر آریایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
لعنت بر رژیم آل سعود حاکم بر عربستان
آخرین اخبار