وزیر سوری: روند سیاسی در ادلب فعلا متوقف شده است

وزیر مشاور در امور آشتی سوریه اعلام کرد روند سیاسی در ادلب فعلا متوقف شده است، چون ترکیه وظایف خود را در مورد اجرای توافق سوچی انجام نداده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الوطن سوریه علی حیدر، وزیر مشاور در امور آشتی سوریه، تاکید کرد: ادلب هنوز به منطقه آشتی تبدیل نشده و هنوز شرایط کافی و واقعی برای فعالیت در این استان را به سبب وجود تناقضات بزرگ میان گروه‌های مسلح و درگیری‌های مستمر آن‌ها برای گسترش نفوذ در استان نداریم.

او طی سخنانی در کمیته بودجه و محاسبات مجلس سوریه گفت: با وجود به تعویق افتادن عملیات نظامی، روند سیاسی در ادلب فعلا متوقف شده است، چون ترکیه وظایف خود را در مورد اجرای توافق سه جانبه سوچی انجام نداده است.

وزیر مشاور در امور آشتی سوریه افزود در مقابل، روسیه هم که خواستار رویارویی با ترکیه نیست برای آنکارا توجیه می‌تراشد به این امید که مقامات ترک این توافقنامه را اجرا کنند. حیدر تاکید کرد مسکو در بازگرداندن ادلب به سوریه قاطع است و بر این موضوع اصرار دارد.

علی حیدر تاکید کرد امروز نمی‌توان از آشتی و حل و فصل مسائل در ادلب سخن گفت به ویژه آن که اوضاع شکننده و ناپایدار است درست مثل شرایط کسی که روی یک توپ ایستاده باشد، چون مسئله به چند پرونده مربوط می‌شود.

درباره موضوع ربوده‌شدگان نیز او فاش کرد این موضوع به پرونده‌ای بین‌المللی تبدیل شده برای همین به طور کامل به دفتر امنیت ملی و وزارت خارجه ارجاع شده است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار