نگرانی پارلمان اروپا از حجم تسلیحات نظامی خود در دست عناصر تروریستی

پارلمان اروپا درباره میزان تسلیحات نظامی خود که به دست تروریست‌ها در خاورمیانه می‌رسد، ابراز نگرانی کرد.

نگرانی پارلمان اروپا از میزان تسلیحات نظامی خود که در اختیار تروریست‌ها استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق پیش نویسی که از سوی نماینده آلمان در اتحادیه اروپا تهیه شده و قرار است در پارلمان اروپا ارائه شود، این نهاد، از حجم تسلیحات نظامی و مهمات ساخت خود که در دستان تروریستهای داعش در سوریه و عراق کشف شده، دچار شوک شده است. 

طبق اعلام اسپوتنیک، در پیش نویس صادرات تسلیحات نظامی که قرار است در جلسه این هفته پارلمان اروپا در استراسبورگ ارائه شود، پیشنهاد شده تا  درباره چگونگی در اختیار گرفتن تسلیحات نظامی ساخت اروپا بوسیله تروریست‌ها در خاورمیانه، بررسی هایی انجام شود.

همچنین در پیش نویس پارلمان اروپا آمده است که برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله بلغارستان و رومانی، موضع مشترکی را درباره انتقال تسلیحات اتخاذ نکردند و از مجوزهای مربوطه تخطی کرده‌اند. در این پیش نویس آمده است در صورتی که مشخص شود در صادرات فناوری و تجهیزات نظامی انحرافی صورت می‌گیرد، برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا الزام آور است تا از صدور مجوز صادراتی خودداری کنند.

همچنین در پیش نویس مذکور آمده است پارلمان اروپا از دیگر اعضای خود می‌خواهد تا از نقل و انتقالات تسلیحاتی مشابه در آینده، به خصوص به آمریکا و عربستان سعودی خودداری کنند.

شایان ذکر است رسانه‌های سوریه بارها گزارش داده‌اند که ارتش این کشور هنگام عملیات آزادسازی مناطق اشغالی از چنگال تروریست‌ها، به انبارهای بزرگ سلاح، مهمات، وسایل نقلیه و دیگر تجهیزات نظامی ساخت آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی  دست یافته است.

پیشتر وب سایت نشنال اینترست در گزارشی اعلام کرد فروش سلاح های مرگبار به آسیا، تبدیل به تجارتی پرسود برای کشورهای اروپایی شده است. شبکه تلویزیونی«بی‌بی‌سی» نیز در گزارشی تحقیقاتی اعلام کرده بود: هم‌اکنون سلاح‌هایی خریداری شده از سوی آمریکا و عربستان سعودی، ساخت کارخانه‌های تسلیحاتی اروپای شرقی، در دستان عناصر داعش در موصل است. بی‌سی‌سی در آن زمان گزارش داد به‌نظر می‌رسد که داعش هیچ مشکل تسلیحاتی نداشته باشد و به خاطر هرج و مرجی که در منطقه وجود دارد، احتمال دارد برخی از  سلاح‌های داعش، از سوی .همان کشورهایی تأمین شده باشد، که تلاش دارند آن (داعش) را شکست دهند

انتهای پیام/

نگرانی اروپایی‌‎ها از میزان تسلیحات ساخت خود در دستان تروریست‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار