رئیس دانشگاه شیراز:

تعبیر صلح و سلامت، تعبیر صلح و عشق است

رئیس دانشگاه شیراز گفت: تعبیر صلح و سلامت، تعبیر صلح و عشق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز در کنگره بین المللی سلامت برای صلح، گفت: تعبیر صلح و سلامت، تعبیر صلح و حکمت، صلح و وحدت، صلح و مردم داری و صلح و دوست داشتن است و در یک کلام تعبیر درست صلح و عشق است.

این کنفرانس با هدف ترویج صلح و در عالمی که با جدیت نیازمند فضلیت، اخوت و سلامت است، راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: همکاری مجدانه دانشگاه های استان و بخصوص دانشگاه شیراز و علوم پزشکی در همه زمینه ها و از جمله در برگزاری همایش های بین رشته ای نظیر مقوله صلح و سلامت نشان می دهد صلح یک بحث بین رشته  ای، همگانی و از مقوله نیازمندی ها است.

رئیس دانشگاه شیراز اضافه کرد: کار طبیبان، برگرداندن فضای آرامش به جسم و جان انسان ها است تا بیماری را کنار زنند و بدن بار دیگر در فضایی سالم و آرام به کار اصلی خود بپردازد.

وی افزود: توجه توامان به سلامت تن و جان جامعه را به صلح و آرامش سوق می دهد و عقاید خرافی را از نیروهای انسانی می زداید و باعث قوام جامعه می شود و قوام جامعه به پیشرفت و توسعه پایدار می انجامد.

حمید نادگران گفت: سلامت مدرن که همانا سلامت بهداشت و سلامت عمومی و مقاومت در مقابل بیماری و مرگ و میر است مد نظر قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه شیراز بیان کرد: سلامت مدرن مانع از فروپاشی سرزمینی، سستی محرومان و خدشه در همه جوامع می شود و طب ارتباطی مستقیم با مدرنیته دارد.

وی ادامه داد: کشتی بشریت امروزی در سایر جنگ های خانمان سوز و پرهزینه رو به فنا است باید زندگی در فضا صلح آمیز با مناسبات مبتنی بر صلح را تمرین کرد شاید بتوان حج ابراهیمی را تمرین مناسبات صلح آمیز تهدید کرد چرا که حج تمرینی برای وحدت در کثرت، تمرین صلح با بدن، صلح با طبیعت و صلح با حیوانات از طریق حرمت سیل است.

حمید نادگران با بیان اینکه طبیب در گذشته حکیم و برای امور غیرپزشکی نیز بوده است، تصریح کرد: زکریای رازی و بوعلی سینا ابتدا حکیم و سپس طبیب بوده است.

انتهای پیام/ر

صحبت های رئیس دانشگاه شیراز در کنگره بین المللی سلامت برای صلح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار