یکی از چالش‌های اصلی بهبهان موضوع آب است

فرماندار بهبهان گفت: یکی از چالش‌های اصلی بهبهان موضوع آب است و باتوجه به اینکه بهبهان یکی از قطب های کشاورزی و دامداری است و یکی از مشکلات ما محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ‌محمد حری، فرماندار بهبهان بیان داشت: یکی از چالش‌های اصلی بهبهان موضوع آب است و باتوجه به اینکه بهبهان یکی از قطب های کشاورزی و دامداری است و یکی از مشکلات ما محسوب می‌شود زیرا ایست‌آبی بالایی داریم و موجب شده که زیر زمین‌ها همیشه پر از آب باشد و باید از این ظرفیت برای حوضه باغداری و کشاورزی استفاده شود.

وی با اشاره به وجود 3 نیروگاه در این شهرستان افزود: بهبهان 3 نیروگاه دارد و مصرف کنندگان آن که جنبه حیاتی و استراتژیکی دارند متاسفانه زیر مجموعه ناحیه برق شرق و شهرستان امیدیه است که جناب وزیر دستور رسیدگی و مستقل شدن را داده‌اند اما تاکنون ترتیب اثری داده نشده است.

حری عنوان کرد: وجود 3 رودخانه در بهبهان و با توجه به این‌که رودخانه زهره EC  بالایی دارد زمانی می‌تواند موثر باشد که با رود آب شیرین خیرآباد ادغام شود و در غیر اینصورت موجب از بین رفتن محصولات کشاوزی می‌شود.

فرماندار بهبهان گفت: مشکلی که ما قرار گرفتن رودخانه زهره در استان کهگیلویه و بویر احمد است که با توجه به شهر زیدون و نیازمندی زمین‌های کشاورزی آن به آب هرگاه درخواست رها سازی آب را داشته‌ایم دوره‌ی آن گذشته که انتظار داریم با هماهنگی‌های وزیر محترم اختیار آن در محدوده زمانی و سهمیه‌ای به شهرستان واگذار شود.

انتهای پیام/م

نیاز آب برای نیروگاه های بهبهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.