وزیر نیرو در اهواز:

استفاده از پساب تصفیه شده در صنایع، یک منبع جدید آبی است

وزیر نیرو گفت: استفاده پساب تصفیه‌شده در صنایع می‌تواند یک‌‌ منبع جدید آب محسوب شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا اردکانیان، وزیر نیرو گفت: در کنار‌ تمام قطعیت‌ نداشتن که در تأمین منابع مختلف آب شرب و بهداشت وجود دارد پساب‌ تصفیه‌شده به‌عنوان‌ یک‌ منبع قطعی و مطمئن تأمین آب شناخته شده و‌ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی مناطق مختلف دنیاطرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب است و میزان موفقیت دولت‌ها در صرف‌ منابع انسانی و سرمایه‌ای خود در این طرح‌ها نشانگر درک آن‌ها از جامعه خود است.

اردکانیان بیان داشت: کم‌کم لغت فاضلاب در ادبیات مربوط به این عرصه از علم کم‌رونق‌تر شده و به پساب به‌عنوان یک منبع آبی ویژه نگاه می‌شود.

وزیر نیرو گفت: از 7.5 میلیارد مترمکعب آب مصرفی در بخش شرب و بهداشت چیزی حدود 4.3 میلیارد مترمکعب پساب‌ تولید می‌شود که بازیابی و تصفیه‌ آن منبع آبی بزرگ برای کشور به‌حساب می‌آید.

وی عنوان کرد: در خوزستان کارهای خوبی در این عرصه انجام شده و شاهد افتتاح بسیاری از طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای در این دوران هستیم و رساندن طرح‌های مرتبط با آب‌وفاضلاب به‌عدد 40 از برنامه‌های قطعی شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور است‌ که امروز هشتمین تصفیه‌خانه آن در خوزستان افتتاح شد.

اردکانیان در پایان گفت: اهواز با درصدِ 88 شاخص بسیار خوبی در موضوع تصفیه فاضلاب دارد که با توجه به درصد متوسط استانی (70%)، نشانگر توان و پتانسیل بالای آن برای طرح‌های آتی است.

انتهای‌ پیام/م

استفاده از پساب تصفیه شده در صنایع

برچسب ها: وزیر نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.