اپل آی‌دی برخی از کاربران اپل با مشکل مواجه شده است

برخی از کاربران اپل گزارش داده‌اند که اپل‌ آی‌دی آن‌ها با مشکل مواجه شده و به صورت اتوماتیک قفل شده است.

اپل آی‌دی برخی از کاربران اپل با مشکل مواجه شده استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک اتفاق عجیب برای برخی از کاربران اپل اتفاق افتاده است که تعداد این کاربران هم در حال افزایش است؛ اپل آی‌دی برخی این دسته از کاربران اپل به صورت خودکار قفل شده است. این اتفاق زمانی می‌افتد که یک شخص به صورت مکرر و تعداد دفعات فراوان رمز عبور حساب کاربری خود را اشتباه وارد کند اما این دفعه چنین اتفاقی نیفتاده است. هنوز مشخص نیست که چه مسئله‌ای باعث شده است تا سیستم اپل حساب کاربری افراد را قفل کند اما اگر کمپانی اپل اعلام کرده است اگر این اتفاق برای فردی افتاده، شخص باید رمز عبور خود را ریست کند.

افرادی که چنین مشکلی برای آن‌ها به وجود بیاید، به سرعت متوجه می‌شوند چرا که iOS یک هشدار به اینگونه کاربران در منوی تنظیمات گوشی می‌دهد که اعلام می‌کند اپل آی‌دی این کاربر باید آپدیت شود. در صورتی که حساب کاربری شخصی قفل شود، آن کاربر دسترسی به iMessage، iCloud , Apple Music را از دست خواهد داد. به طور ساده، اگر چنین هشداری روی صفحه نمایش ظاهر شود، فقط نیاز به این است که رمز عبور دوباره وارد شود اما در این صورت حساب کاربری کاربران اپل به صورت کامل قفل می‌شود و به هیچ وجه وارد نخواهد شد در نتیجه، پسورد باید ریست شود.

هنوز کمپانی اپل کلمه‌ای در این مورد صحبت نکرده است اما این احتمال وجود دارد که دسته‌ای از هکرها به صورت انبوه و همزمان اپل آی‌دی کاربران را هک کرده باشند. البته این احتمال فقط یک حدس است. احتمال دیگری که در مورد قفل شدن حساب کاربری برخی از کاربران اپل وجود دارد این است که مشکل فقط یک باگ در سیستم اپل باشد.

برخی از افراد گزارش داده‌اند که به صورت مکرر یک پیام درخواست لاگین شدن دریافت می‌کنند تا روی دستگاه جدید خود اپل آی‌دیشان را باز کنند و همین مسئله به خودی خود باعث خواهد شد که سرورهای کمپانی این اقدامات را اشتباه بگیرند و اپل آی‌دی‌ها قفل شوند.

این مسئله غیر ممکن است که بگوییم چه تعدادی از کاربران تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته‌اند اما در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از موارد گزارش شده است پس این پدیده یک مورد مختص به یک منطقه خاص نیست. خوشبختانه، اپل به زودی درباره این پدیده توضیح خواهد داد.


بیشتر بخوانید: پردازنده جدید سامسونگ ۱۴ نوامبر معرفی می‌شود


انتهای پیام/

اپل آی‌دی برخی کاربران اپل قفل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار