شایعه‌پراکنی صهیونیست‌ها از ترسِ قدرت گرفتن سوریه با کمک تسلیحات نظامی روسیه

یک شرکت ماهواره‌ای رژیم صهیونیستی مدعی شد سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ در سوریه هنوز آماده فعالیت نشده است.

ادعای رژیم صهیونیستی: سامانه پدافند هوایی اس-300 در سوریه هنوز قابل استفاده نیستبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک شرکت ماهواره‌ای رژیم صهیونیستی مدعی شد تصاویر مربوط به سامانه‌های دفاع موشکی زمین به هوای اس-300 مستقر در سوریه نشان می‌دهد که این سامانه‌ها هنوز آماده فعالیت نیستند.

در گزارش شرکت ماهواره‌ای رژیم صهیونیستی ادعا شده است: سامانه‌های موشکی زمین به هوای جدید اس-300 سوریه که در ماه سپتامبر 2018 از روسیه تحویل گرفته شد و در نزدیکی شهر مصیاف سوریه مستقر شدند، هنوز آماده فعالیت نیستند. همچنین این شرکت رژیم صهیونیستی مدعی شد پرتاب‌کننده‌های موشکی اس-300 هنوز نصب نشده‌اند و برخی از اجزای این سامانه موشکی از جمله رادارهای آن همچنان در زیر پوشش محافظ قرار دارند.

در اواخر ماه اکتبر شرکت ماهواره‌ای رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری از اولین محل استقرار یکی از سامانه‌های اس-300 آن محل را یکی از پایگاه‌های دفاع هوایی پیشین در شمال غربی شهر مصیاف سوریه اعلام کرد. در آن تصاویر دستگاه‌های بزرگی در زیر شبکه پوششی محافظ قرار داشتند که شرکت ماهواره‌ای رژیم صهیونیستی مدعی شد آنها سامانه‌های اس-300 روسیه هستند. دولت سوریه هنوز درباره این گزارش‌ها اظهارنظر نکرده است.

پیشتر در ماه نوامبر خبرگزاری المصدر به نقل از یک منبع نظامی ناشناس در دمشق اعلام کرد از زمان تحویل سامانه‌های اس-300 روسیه به سوریه، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور حمله نکرده است. این منبع اعلام کرد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از طریق بلندی‌های جولان یا از طریق لبنان حریم هوایی این کشور را نقض نکرده است.

در اوایل ماه اکتبر روسیه تحویل سامانه پدافند هوایی اس-300 به سوریه را به پایان رساند که شامل 49 واحد از تجهیزات مربوط به این سامانه از جمله رادارها و پرتاب کننده‌ها می‌شد. به دنبال سرنگونی جنگنده ایلوشین روسیه در سوریه، مسکو تصمیم به تحویل سامانه اس-300 به دمشق  گرفت. مسکو تل‌آویو را مقصر سقوط جنگنده خود می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار