برگزیدگان دوازدهمین دوره تجلیل از نوگلان حسینی تجلیل شدند/مسابقه نوگلان حسینی تنها مسابقه ای که بازنده ندارد

آئین اختتامیه «دوازدهمین دوره تجلیل از نوگلان حسینی» صبح امروز پنجشنبه ۲۴آبان در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

برگزیدگان دوازدهمین دوره تجلیل از نوگلان حسینی تجلیل شدند/مسابقه نوگلان حسینی تنها مسابقه ای که بازنده نداردبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،آئین اختتامیه «دوازدهمین دوره تجلیل از نوگلان حسینی» با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، پیرغلامان حسینی روز پنجشنبه ۲۴آبان در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
در این مراسم اوحدی رییس سازمان هنری شهرداری تهران گفت: انسان در مسیر کمال توفیقات و موقعیت هایی مختلفی پیدا می کنند، امام صادق می فرمایند : زمانی که خداوند یک نعمت و جایگاهی را به انسان عنایت می کنند اگر انسان ارزش موقعیت را با قلب و وجودش درک کند؛ شکر آن جایگاه را به جا آورده است.

وی ادامه داد: خیلی وقت ها انسان ها موقعیتی را پیدا می کنند اما نسبت به آن شناخت ندارند و آن جایگاه را از دست می دهندو توفیق و آن موقعیت برای آنها پایدار نیست.

اوحدی عنوان کرد: اگر در جنگ احد پیامبر اسلام برای اولین بار فرمودند در مصیبت عزای حضرت حمزه سیدالشهدا مردم مدینه عزاداری کنند همچنین اولین مصیبت خوان در عزای سیدالشهدا حضرت زینب (س) بودند و جابر انصاری جز اولین کسانی بودند که برای امام حسین(ع) در اربعین مداحی کردند باید بدانید جایگاه بسیار مهمی نصیب شما نوگلان حسینی شده است .

وی با اشاره به حرکت عظیم امام حسین (ع) عنوان کرد: چقدر ظرفیت در حرکت عظیم امام حسین( ع) وجود دارد که هرجای عاشورا و کربلا را نگاه می کنیم به یک ظرفیت عظیم  برای ایجاد یک حرکت بزرگ است و جز ویژگی های انقلاب ماهمین بوده که بعد از انقلاب شاهد برگزاری مراسم شیر خوارگان حسینی به حرمت حضرت علی اصغر(ع )  هستیم .

وی افزود: موج سنگین خروشان اربعین را داریم که قبل از انقلاب اسلامی اصلا شاهد چنین مراسم هایی نبودیم که امسال راهپیمایی اربعین، عظمتی را به وجود آورد که کسی نمی تواند جلو دار آن باشد .

رییس سازمان هنری شهرداری تهران عنوان کرد: امروز در مراسم نوگلان حسینی که یکی دیگر ظرفیت های با عظمت عاشورای حسینی است و چه نقش عظیمی را مداحان در طول تاریخ داشتند. اثری که مداحان عزیز ما در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند، فراموش نشدنی است . همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند که مداحی یک تلفیقی از هنرهای مختلف است.

وی ادامه داد: خدا رو شکر می کنیم که بیش از ۸۰ هزار عزیز در کانون مداحان با بیش از ۴۰۰ دفتر عضو هستند که در ابعاد مختلف مداحی شناخت دارند البته بسیاری برای تحریف ارزش های جمهوری اسلامی کار می کنند و باید خیلی مراقب باشیم .

اوحدی در خصوص حضور نوگلان حسینی بیان کرد: شاید این مسابقه تنها مسابقه ای که قطعا بازنده ندارد و همه شما برنده هستید.چراکه در مسیر امام حسین (ع) قدم بر داشته اید.

رییس سازمان هنری شهرداری تهران عنوان کرد: یزیدیان در عاشورا تمام قوای خود را به خدمت گرفتند تا ریشه اسلام ناب اهل بیتی سید الشهدا و پیامبر اسلام را از بین ببرند و امروز در طول تاریخ بعد از عاشورا بسیج شده اند که اسلام ناب اهل بیتی را از بین ببرند و نمونه آن را در سوریه و عراق شاهد بودیم ، اگر شهدای مدافع حرم نبودند دیگر نامی از اربعین نمی ماند و شهدای مدافع حرم با آن بصیرتی که داشتند تشخیص دادند که هزار کیلومتر دور تر از مرز های ایران اسلامی آتش فتنه به پا شده است و به دنبال از بین بردن ریشه فتنه رفتند .فاطمیون ،حیدریون ،مدافعان حرم کارهای بزرگی کردند.

اوحدی افزود: شهید حججی هم جز مداحان بودند و فیلم مداحی ایشان را دیده اید ودر مجلس امام حسین (ع) درس گرفتند و با عظمت شهید شدند.

گفتنی است در این مراسم از پیرغلامان حسینی حاج اکبر کاظمی و حاج غلامرضا سازگار تقدیر شد،ودر پایان مراسم برگزیدگان دوازدهمین دوره تجلیل از نوگلان حسینی تجلیل شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار