طرح‌های بوم گردی در کرمان توسعه پیدا می‌کند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت:کمیته امداد استان کرمان به دنبال توسعه بخش گردشگری و اجرای طرح‌های بوم گردی از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان است.

طرح‌های بوم گردی در کرمان توسعه پیدا می‌کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در جلسه شورای اداری شهرستان رابر در محل فرمانداری رابر برگزار شد گفت: ظرفیت‌های زیادی در شهرستان رابر به‌خصوص درزمینهٔ گردشگری وجود دارد که باید قدر این ظرفیت‌ها را دانست و از این ظرفیت‌ها در جهت توانمندسازی محرومان بهره برد.

وی با اشاره به اینکه شغل‌هایی که توسط کمیته امداد اجرا می‌شود ارزان‌قیمت، مولد و پایدار هستند افزود: کمیته امداد به دنبال توسعه بخش گردشگری و اجرای طرح‌های بوم گردی از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان است.

صادقی در ادامه بابیان اینکه چهار هزار بافنده فرش تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند گفت: از شرایط اقتصادی به وجود آمده و تحریم‌ها به‌عنوان یک فرصت درزمینهٔ فروش و صادرات تولیدات مددجویان به‌ویژه درزمینهٔ صنایع‌دستی و فرش استفاده می‌کنیم.

صادقی از اختصاص شش میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به شهرستان رابر در سال جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات به‌منظور ایجاد اشتغال برای خانوار‌های تحت حمایت و توانمند کردن آن‌ها به این شهرستان اختصاص داده‌شده است.

وی به اجرای طرح پنل‌های خورشیدی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح در شهرستان رابر به دلیل موقعیت آب و هوایی موفقیت‌آمیز بوده و درآمد خوبی از محل اجرای این طرح عاید خانوار‌های تحت حمایت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تأکید کرد: اگر همه دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال در شهرستان رابر تلاش کنند باعث می‌شود جلوی خیلی از مهاجرت‌ها گرفته شود و افراد به‌دوراز هرگونه آسیب اجتماعی در محل سکونت خود با آرامش زندگی کنند و دچار معضل حاشیه‌نشینی در شهر‌ها نشوند.

وی به موضوع برنامه سرکشی از خانوار‌های نیازمند توسط استاندار کرمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان در کرمان اشاره کرد و خواستار اجرای این برنامه در سطح شهرستان‌ها نیز شد.

انتهای پیام/ح

توسعه طرح های بوم گردی دراستان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.