۱۱۷ بقعه متبرکه در طرح جامع اوقاف و امور خیریه مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۱۱۷ بقعه متبرکه در استان دارای طرح جامع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در حاشیه بهره برداری از ساختمان آستان مقدس امامزاده سلیمه (س) روستای قلعه سر نکا از اجرای ۱۳۰ طرح عمرانی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع در استان خبر داد و گفت: ۱۱۷ بقعه متبرکه در استان دارای طرح جامع هستند.

وی با قدردانی از خیران در احداث ساختمان بقعه متبرکه امامزاده سلیمه (سلام الله علیها)، افزود: امامزادگان شعائر مذهبی ما هستند و باید ساختمان بقاع متبرکه را در شأن آن‌ها بسازیم.

وی حضور هزار و ۳۶۱ امامزاده در مازندران را نشان دهنده دینداری مردم دیار علویان دانست و افزود: استان مازندران در گذشته پناهگاه امامزادگان بود و خاندان ائمه در فرار از دست اشرار به مردم این استان پناه بردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بیش از ۱۴ هزار واقف و۷۲۴ عالم واقف در مازندران شناسایی شدند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اینکه کمتر از علمای واقف در کشور و حتی دیار علویان یاد می شود، افزود: باید علمای واقف را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم چون آنها زندگی خود را برای اهل بیت(علیهم السلام) و مردم وقف کردند که می تواند الگوی مناسبی برای مردم و طلبه ها باشد.

حجت الاسلام لائینی امام جمعه نکا نیز با تاکید بر اینکه ساختمان بقاع متبرکه باید در شأن امامزادگان ساخته شود و در این راه خیران و مردم کمک کار اوقاف باشند، گفت: هر جا که مردم حضور داشتند شاهد شکوفایی و انجام کار‌های خیرخواهانه بودیم که جای قدردانی دارد.

وی افزود : اینکه مردم در شرایط سخت اقتصادی در کار‌های خیر مشارکت می‌کنند نشان از دینداری مردم دیار علویان است.
انتهای پیام/آ

اجرای ۱۳۰ طرح عمرانی بقاع متبرکه در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار