اعلام آمادگی روسیه برای کاهش تولید نفت

رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی در سنگاپور از امکان همکاری مسکو با کشور‌های دیگر برای کاهش تولید نفت و توقف روند کاهشی قیمت‌ها خبر داد.

اعلام آمادگی روسیه برای کاهش تولید نفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو اروپای آزاد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید مسکو علی‌رغم اینکه با قیمتهای کنونی نفت مشکلی ندارد، به منظور توقف روند کاهشی قیمتها، آمادگی همکاری با عربستان برای کاهش تولید نفت را دارد.

پوتین در نشست مطبوعاتی در سنگاپور با بیان اینکه قیمت 70 دلاری هر بشکه نفت برای مسکو «مناسب» است اظهار کرد: «اما این حقیقت که ما نیاز به همکاری (با عربستان) داریم آشکار است و ما همکاری خواهیم کرد».

وی اما افزود: «در حال حاضر نمی‌توانم بگویم که آیا سطح تولید محدود خواهد شد یا نه... باید مراقب باشیم، در این شرایط کاربرد واژه‌ها بسیار مهم است».

به نوشته وب‌سایت «رادیو اروپای آزاد»، در نتیجه اقدام اخیر آمریکا مبنی بر اعطای معافیت تحریمی موقت به برخی از بزرگترین خریداران نفتی ایران، قیمت هر بشکه نفت خام که در ماه اکتبر به 86 دلار رسیده بود به 66 دلار در 15 نوامبر کاهش یافت.

واشنگتن پس از بازگرداندن تحریم های ایران، برای 8 خریدار نفتی ایران –چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا، یونان، تایوان و ترکیه– معافیت تحریمی صادر کرد. سه چهارم صادرات نفتی ایران به این کشورها صورت می گیرد. این در حالی است که دولت ترامپ پیش تر مدعی شده بود سطح صادرات نفت خام ایران را به صفر خواهد رساند، اما از بیم افزایش ناگهانی بهای نفت خام و بی ثباتی بازارهای جهانی، پس از بازگرداندن بخش دیگری از تحریم های ایران در آبان ماه، برای مشتریان اصلی نفت خام ایران معافیت تحریمی صادر کرد.

اعضای  اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) قصد دارند روزهای ششم و هفتم دسامبر (ماه آینده میلادی) در وین دیدار و درباره سطح عرضه خود در سال 2019 میلادی رایزنی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، عربستان ، قیمت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار