یک مقام مسئول در وزارت نیرو اعلام کرد؛

البرز، همدان و چهارمحال استان‌های پیشتاز در کاهش مصرف آب

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو، فهرست استان‌ها و ارگان‌های پیشتاز در کاهش مصرف آب را اعلام کرد.

البرز، همدان و چهارمحال استان‌های پیشتاز در کاهش مصرف آببه‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت‌نیرو (پاون)، بنفشه زهرایی مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو، اظهار کرد: مقایسه آمار مصرف آب ساختمان‌های دولتی در استان‌های مختلف طی تابستان ۹۶ و ۹۷ نشان می‌دهد که در استان‌های البرز، همدان و چهارمحال و بختیاری، بیشترین میزان صرفه‌جویی در مصرف آب به ترتیب به میزان ۷۰، ۵۳ و ۳۹ درصد صورت گرفته است.

وی در خصوص ارگان‌های پیشتاز کاهش مصرف آب در استان تهران تصریح کرد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با ۸۰.۴ درصد کاهش مصرف، نهاد ریاست جمهوری با ۶۶.۴ درصد و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با ۶۱.۱ درصد کاهش مصرف نیز ارگان‌های پیشروی استان تهران در زمینه کاهش مصرف آب بوده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو ادامه داد: از مجموع ۴۴ هزار و ۳۹۲ اشتراک آب دولتی در سطح کشور، طی تابستان امسال تعداد ۵ هزار و ۶۵۹ ساختمان به لحاظ سازگاری با استاندارد‌های مدیریت مصرف آب مورد ممیزی قرار گرفت و مجموعه اقدامات ممیزی برای سایر اشتراکات دولتی در دست پیگیری است.

زهرایی با بیان اینکه کم‌آبی فراگیر تابستان ۱۳۹۷ در بسیاری از استان‌ها منجر شد تا ۳۳۴ شهر کشور تحت تنش آبی قرار گیرند، افزود: تلاش‌های گسترده‌ای در وزارت نیرو در راستای کاهش تنش آبی صورت گرفت و مجموعه‌ای از اقدامات هدفمند به‌ویژه ممیزی و نصب کاهنده‌های مصرف در تمام استان‌ها کلید خورد.

وی ادامه داد: به‌همین‌منظور شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها موظف شدند ضمن مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی، خدمات ممیزی این ساختمان‌ها را به‌طور گسترده‌ای به انجام برسانند تا راهنمایی‌های فنی برای چگونگی کاهش مصرف آب را در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار دهند.

زهرایی اظهار کرد: بیشترین ممیزی ساختمان دولتی توسط شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های فارس، خراسان رضوی و کرمانشاه به ترتیب با تعداد یک‌هزار و ۴۲۵، یک‌هزار و ۳۰ و ۸۱۶ ممیزی انجام شده است.

هیئت وزیران در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۳۹۷ طی مصوبه‌ای دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد تا با نصب کاهنده­‌های مصرف آب و اقدامات بهینه‌سازی مصرف، نسبت به تابستان سال ۱۳۹۶، ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

در این تصویب نامه اشاره شده که در صورت عدم تحقق صرفه‌جویی ۲۰ درصدی، دستگاه اجرایی ذی‌ربط، مشمول جریمه دو برابری در تعرفه آب مصرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

معرفی صرفه‌جوترین ارگان استان تهران

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار