فراخوان جشنواره حکمت و نیایش منتشر شد

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از برگزاری جشنواره حکمت خبر داد.

فراخوان جشنواره حکمت و نیایش منتشر شدبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،اصغر امیرنیا مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از برگزاری جشنواره حکمت و نیایش با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در قالب جشنواره‌های آیات در استان تهران خبر داد.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار چنین جشنواره‌ای با محتوای صرفاً عترتی برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی آثار برتر پژوهشی، علمی و ادبی است. این جشنواره کمک شایانی در راستای فعال‌تر شدن محققان، ادیبان و هنرمندان و حتی جوانان و موسسات و همچنین تقویت مبانی دینی و بنیان‌های اخلاقی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، ترغیب و حمایت پژوهشگران، استادان، هنرمندان و فعالان در حوزه معارف و مفاهیم عترت طاهره (ع)، تقویت گفتمان دینی در حوزه عترت (ع)، جریان‌سازی و رشد و رونق آثار پژوهشی، ادبی و هنری، توجه هرچه بیشتر محققان و پژوهشگران به‌سوی فعالیت در عرصه‌های مختلف ادبی و هنری خواهد داشت.

امیرنیا در پایان تاکید کرد: چشم‌انداز خوبی برای این جشنواره ترسیم شده است و امیدواریم با پشتیبانی مراکز علمی و حضور اساتید بزرگ در این عرصه، شاهد آثار برگزیده و حضور علاقه‌مندان زیادی در این جشنواره باشیم.

رشته‌های این جشنواره بدین شرح است:

بخش پایان نامه‌ها و رساله‌ها: کتاب، ترجمه و تصحیح نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه، شعر و داستان.
بخش هنری: خوش‌نویسی و پوستر، فیلم‌های داستانی، نماهنگ کوتاه و بلند،
بخش آوایی: خطبه‌خوانی نهج‌البلاغه و نیایش‌خوانی صحیفه‌سجادیه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.