لزوم برطرف شدن موانع تولید در لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت لرستان از لزوم برطرف شدن موانع تولید باتوجه به ظرفیت‌های استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  محمدرضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت لرستان با اشاره به تقسیم بندی استان لرستان براساس ظرفیت‌های معدنی اظهار داشت: شهرستان پلدختر دارای ذخایر آهک با عیار بسیار بالایی است و در این شهرستان افزایش تولید گچ را داریم.

وی افزود: عیار آهک منطقه جنوب پلدختر بیش از ۹۸ درصد است و همین امر سبب ایجاد انگیزه سرمایه گذار است به طوری‌که برای نخستین بار در استان لرستان دو شرکت دولتی ایدرو و ایمیدرو در استان سرمایه گذاری کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت لرستان با بیان اینکه در الیگودرز یکی از بی‌نظیرترین معادن کربنات کلسیم دنیا وجود دارد عنوان کرد: وقتی که با بحران سنگ در منطقه رو برو شدیم با معرفی کربنات الیگودرز کلیه واحد‌هایی که در این منطقه به دلیل پودر کربنات کلسیم تعطیل بود فعال شد و دوبرابر این واحد‌ها احیا می‌شوند.

وی بیان کرد: در سه سال گذشته ۲ واحد معدنی شناسایی شده که در همین راستا پروانه اکتشاف ماده معدنی فلزی سرب و روی الیگودرز صادر شده است.

صفی خانی با اشاره به اینکه باید به ظرفیت‌های استان توجه و موانع برطرف شود تصریح کرد: یکی از راهکار‌های رفع این موانع برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که حضور صنعتگران در جلسات و مطرح کردن مشکلات با کارشناسان دستگاه‌های مختلف و رسیدن به راه حل مناسب سبب شده در واحد‌های صنعتی تعطیل شده امیدواری ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم اگر در بحث اقتصادی تلاشی انجام گرفته مردم آن را احساس کنند و اشتغال پایدار و تولید ثروت را ببینیم چرا که درآمد سرانه لرستان جز استان‌های پایین کشور است بر همین اساس باید تفکرمان به سمت به تولید ثروت در استان باشد و هر چه که می‌توانیم سرمایه گذاری که منجر به تولید ثروت و ارزش افزوده شود را افزایش دهیم که سبب اشتغال پایدار، رفاه نسبی دربین مردم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت لرستان اظهارداشت: در استان لرستان باید بیشترین توجه به سمت مگا طرح ها و بالا بردن زنجیره تولید و ارزش افزوده طرح ها باشد که با توجه به محدودیت‌هایی که در سرمایه گذاری بخش خصوصی طی سال‌های اخیر بوده سعی شده از سازمان‌های توسعه‌ایی برای ورود به استان استفاده کنیم.

وی افزود: در سه سال گذشته بر اساس سامانه‌های وزارت صمت در استان افزایش تولید و شاهد افزایش فعالیت‌های حوزه‌های معدنی بوده‌ایم و در بحث صادرات نیز نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته‌ایم.

انتهای پیام/م

موانع تولید در استان لرستان برطرف شود

برچسب ها: معادن ، صنعت و معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار