کمیسیون انتخابات:

نتایج انتخابات مجلس از دوم قوس به صورت تدریجی اعلام می شود

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را روز دوم قوس/ آذر به  یکباره اعلام نخواهد شد بلکه به صورت تدریجی اعلام می شود.

کمیسیون انتخابات: نتایج انتخابات مجلس از دوم قوس به صورت تدریجی اعلام می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را روز دوم قوس/ آذر به  یکباره اعلام نخواهد شد بلکه به صورت تدریجی اعلام می شود.

سید حفیظ الله هاشمی، عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: «حدود صد کمیته امروز و فردا فعال می شود و شمارش آراء را تسریع می کنند؛ با این حال، با مغلق بودن این روند و پیچیدگی هایی که داشت و چند روشی که استفاده شده بود، شاید در دوم قوس/ آذر اعلام نتایج را شروع کنیم ولی همه ولایت‌ها در دوم ماه قوس/ آذر اعلام نخواهد شد.»

وی با تاکید بر اعلام تدریجی نتایج انتخابات افزوده است که در حال حاضر بازشماری آرای یازده ولایت تمام شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد هاست که تاکنون 39 درصد نتایج آرای ولایت ها در مرکز اطلاعات ثبت شده اند و همچنین بیش از دو میلیون اطلاعات دستگاه های شناسایی بایومتریک رای دهندگان در ذخیره گاه‌ها منتقل شده اند.

گفتنی است که بر اساس قانون، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان باید نتایج انتخابات مجلس را در روز 19 عقرب/ آبان اعلام می کرد اما این مساله به دوم ماه قوس/ آذر موکول شد و اکنون مقامات کمیسیون انتخابات تاکید می کنند که نتایج این انتخابات را در این تاریخ نمی توانند به یک باره اعلام کنند.

برخی نهادهای ناظر بر روند انتخابات افغانستان، مشکلات سیاسی را دلیل اصلی اعلام نشدن نتایج آرای انتخابات مجلس نمایندگان  می دانند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار