گوگل، اپل و اوبر باید اطلاعات نقشه‌برداری را با بقیه شرکت‌ها به اشتراک بگذارند

یک گروه حامی اطلاعات به مسئولین کشور انگلستان پیشنهاد داد برای پیشرفت بیشتر این کشور باید داده‌ها از انحصار شرکت‌های بزرگ خارج شوند.

گوگل، اپل و اوبر باید اطلاعات نقشه‌برداری را با بقیه شرکت‌ها به اشتراک بگذارندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک گروه حمایت از اطلاعات به دولت انگلیس توصیه کرد که شرکت‌های فناوری مانند گوگل، اپل و اوبر باید مجبور شوند اطلاعات مربوط به نقشه برداری را با شرکت‌های رقابت کننده و بخش عمومی به اشتراک بگذارند.

در یک گزارش منتشر شده در Open Data Institute گفته شده است که "انحصار داد‌ه‌ها" در انگلستان مانند سدی در مقابل نوآوری قرار گرفته است. این شرکت‌ها موفقیت‌های یکدیگر را تکرار می کنند. در ضمن آن‌ها با استفاده از نفوذ مالی وسیع خود به منافع غیر قابل پیش بینی، بیش از رقبای احتمالی دست می‌یابند. این شرکت‌ها ادعا می‌کنند اگر داده‌های به دست آمده را به اشتراک بگذارند، بسیاری از سرویس‌های جدید مانند خدمات تحویل هواپیماهای بدون سرنشین و ماشین‌های خودران سود خواهند برد.

ODI گروهی با نفوذ در انگلستان است که با تیم برنرز لی، مخترع شبکه جهانی وب، و نیژل شادبولت، استاد هوش مصنوعی در دانشگاه آکسفورد، همکاری داشته است. گزارشی پیش از بررسی اخیر دولت انگلیس در مورد استراتژی جغرافیایی ملی منتشر شده است که می‌تواند هر تغییری را در قانون انجام دهد.

با این حال، روشن نیست که انگلستان می‌تواند از کدام قوانین برای فشار آوردن به این شرکت‌ها برای انتشار اطلاعاتشان استفاده کند.

در گزارش ODI، نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که داده‌های جغرافیایی یک منبع حیاتی در عصر دیجیتال است که برای هدایت تصمیمات در "تقریبا تمام جنبه‌های زندگی و در تمام بخش های اقتصاد ما" استفاده می شوند. دولت انگلیس قبلا تخمین زده است که اگر چنین داده‌هایی به طور گسترده به اشتراک گذاشته شوند، می توانند درآمد اضافی برای 7 تا 14 میلیارد دلار برای کشور تولید کند.

جنی تنیسون، مدیر اجرایی موسسه Open Data، گفته است که در حالی که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی صرفا سعی در ارائه خدمات خوب به مشتریان دارند، وضعیت موجود مطلوب نیست. تنیسون به Financial Times گفت: "شرکت‌های بزرگ در حال انحصاری‌تر شدن هستند که این امر موجب می‌شود ما از اطلاعات، بیشینه بازده را نمی‌گیریم."


بیشتر بخوانید:طراحی بی‌نظیر سری جدید بی‌ام‌و +تصاویر


انتهای پیام/

لزوم خروج اطلاعات از انحصار شرکت‌های بزرگ

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار