تبدیل باغ بیرم‌آباد کرمان به مرکز معرفتی سیره رضوی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بنا به نظر واقف باغ بیرم‌آباد کرمان به یک مرکز معرفتی سیره رضوی تبدیل می‌شود.

تبدیل باغ بیرم‌آباد کرمان به مرکز معرفتی سیره رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم کرمان از دیر باز مشهور به دین مداری وتدین بودند ونمونه و جلوه این دین‌مداری را در موقوفات بسیار زیادی که در کرمان وجود دارد مشاهده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وجود موقوفات گسترده در استان کرمان که نشان از دینداری و پایبند مردم کرمان به معنویت و آموزه‌های دینی دارد گفت: مردم کرمان با این عمل خداپسندانه به دنبال این بودند تا پس از مرگ هم این مکان‌ها، محلی برای خیرات و برکات برای آن‌ها باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: موقوفات حضرت رضا (ع) در استان کرمان از نمونه‌های این موقوفات است.

رئیسی با بیان اینکه این کار و این اقدام بزرگ دینی و معنوی یک سرمایه ارزشمند با رویکرد دینی، فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد: امیدواریم که این باغ که به نام امام رضا (ع) مزین شده است و از فضای مفرحی برخوردار است در جهت رشد فرهنگی و معنوی استفاده شود.

وی با اشاره به کار‌هایی که در این موقوفه انجام شده است گفت: تلاش شده تا هم جنبه میراثی این باغ باقی بماند و هم افزایش بهره‌وری داشته باشد تا یک اردوگاهی برای جونان و نوجوان به نام امام رضا (ع) ایجاد شود.

تولیت آستان قدس رضوی با ابراز امیدواری از اینکه  این مکان محلی برای معرفت‌افزایی برای نسل جوان و نوجوان قرار گیرد عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا اینجا رنگ و بوی حرم رضوی داشته باشد و یک مرکز معرفتی، معنوی و تربیتی مفرح برای ترویج سیره رضوی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی بازدید از روند عملیات باغ عمارت بیرم‌آباد در شهر کرمان بازدید کرد.
انتهای پیام /ح

باغ تاریخی بیرم آباد موزه معرفتی رضوی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار