علت مرگ عجیب دانشجوی دانشگاه مشهور آمریکایی پیدا شد+ تصاویر

تحقیقات پلیس درباره علت مرگ یک دانشجوی تازه وارد در یکی از مشهورترین دانشگاه‌های آمریکا نتایجی عجیب در پی داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، دانشجوی دختر ۱۸ ساله کالج دانشگاهی مریلند (Maryland college) به دلیل ابتلا به نوعی عفونت ویروسی که درمحوطه خوابگاه این دانشگاه به تازگی شایع شده است جان خود را از دست داد.


اولیویا پارهگل (Olivia Paregol) دانشجوی این دانشگاه به دلیل ابتلا به عفونت ویروسی آدنوویروس (adenovirus) که سبب ابتلا به بیماری‌های تنفسی ازجمله آنفلوآنزا و ذات الریه می‌شود جان خود را از دست داد.


این دانشجو پیشتر با بیماری خود ایمنی کرون، که سبب آسیب به دستگاه گوارش افراد می‌شود مبارزه کرده بود و به گفته خانواده اش بیماری دراو کنترل شده بود، اما محیط آلوده خوابگاه دانشجویی دراین دانشجوی مشهور آمریکایی سبب ابتلای او به ذات الریه و اتصال او به دستگاه برای ادامه زندگی شده بود.

درنهایت پس از یک هفته تلاش دانشمندان به سرانجام نرسید و او جان خود را ازدست داد.

دربیشتر مواقع افرادی که دچار عفونت به ویروس آدنوویروس (adenovirus) به خودی خود و پس از چند روز بهبود می‌یابند، اما این ویروس برای کودکان، افراد سالمند، مبتلایان به بیماری‌های مزمن و زنان باردار بسیارخطرناک است و می‌تواند زمینه سازابتلای آن‌ها به بیماری هایی، چون آنفلوآنزا و ذات الریه شود.


مقام‌های دانشگاهی مریلند اعلام کرده اند کلیه نکته‌های ایمنی برای حفظ سلامت دانشجویان را رعایت کرده اند، اما خبر‌ها حاکی از ابتلای ۵ دانشجوی دیگر به این ویروس مرگبار درخوابگاه دانشجویی است.


ویروس آدنوویروس می‌تواند سبب ایجاد علامت‌های بیماری آنفلوآنزا شامل، گلود درد، آبریزش بینی، خستگی، تب، گرفتگی قفسه سینه و بروز سرفه شود.

با وجود انکار مقام‌های دانشگاه مریلند به انتشار ویروس درخوابگاه و محوطه آن دانشگاه، خانواده پارهگل اعتقاد دارند ضعف نظارت بر بهداشت و گسترش این ویروس یکی از مرگبارترین ویروس‌ها درجهان، سبب مرگ دخترجوان آن‌ها شده است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار