برگزاری نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته در بجنورد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: نمایشگاه سراسری کشاورزی و صنایع وابسته و دام و طیور در ۱۰۵ غرفه در بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد ، حسن نامجو رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال  نمایشگاه سراسری کشاورزی و صنایع وابسته و دام و طیور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی شهرستان بجنورد برگزار می‌شود،گفت: این نمایشگاه در هزار و ۳۰۰ متر فضای مفید نمایشگاهی با حضور شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی از استان‌های مختلف در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۳ شرکت از استان‌های خراسان شمالی، رضوی، تهران، مازندران و اصفهان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند، افزود: نمایشگاه سرسرای شهرستان بجنورد در ۱۰۵ غرفه برگزار می‌شود که ۵۱ غرفه از ۲۷ شرکت در حوزه آبیاری نوین ، ۱۵ غرفه از هفت شرکت در حوزه ادوات کشاورزی و ۶ غرفه از پنج شرکت مربوط به حوزه دام و طیور است.

نامجو اضافه کرد: پنج غرفه در بخش نهاده‌های کشاورزی، چهار غرفه گلخانه‌ای و ۶ غرفه صنایع غذایی در نمایشگاه حضور می‌یابند.

وی گفت: ۱۱ شرکت با ۱۳ غرفه نیز ویژه ادارات و مجموعه‌های تخصصی این حوزه در نمایشگاه سراسری کشاورزی و صنایع وابسته و دام و طیور است.

 رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی اهداف برگزاری این نمایشگاه را شامل تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، ایجاد فضای رقابتی جهت ورود به بازار‌های جدید، تبلیغ گسترده برای معرفی خدمات و محصولات شرکت ها، آشنایی بیشتر شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی با یکدیگر و اخذ نمایندگی در استان و . . .اعلام کرد.

نامجو با اشاره به این که امسال با توجه به نوسانات قیمت در بازار، شرکت‌ها رغبت چندانی برای حضور در نمایشگاه و عرضه محصولات خود ندارند، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه کشاورزی در شرایط فعلی نشان دهنده عملکرد خوب آن دانست که امسال شرکت‌ها بویژه در حوزه ادوات و آبیاری نوین و صنایع غذایی حضور پررنگ تری دارند.

وی برگزاری این نمایشگاه را در آشنایی بهره برداران بخش کشاورزی با سیستم‌های نوین و دانش و علم روز دنیا در این حوزه بسیار تاثیر گذار خواند و افزود: برنامه ریزی شده تا در صورت تامین اعتبار لازم وسیله ایاب و ذهاب رایگان برای کشاورزانی که نیاز به خرید دارند از محل روستا و شهر‌های دیگر فراهم شود تا از نمایشگاه بازدید کنند.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی سه هزار عضو در بیش از ۳۰ رشته کشاورزی، منابع طبیعی، گیاه پزشکی، محیط زیست و زراعت دارد.

گفتنی است: این نمایشگاه از ۶ تا ۹ آذرماه درمحل دائمی نمایشگاه بین المللی خراسان شمالی در بجنورد برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ب 

برپایی نمایشگاه سراسری کشاورزی در ۱۰۵ غرفه در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.