عملیات کربلای یک در کاشمر بازسازی شد

هم‌زمان با هفته بسیج عملیات کربلای یک در محل پادگان قدس کاشمر بازسازی شد.

عملیات کربلای یک در کاشمر بازسازی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، کاظم نجاتی فرمانده گردان امام حسین (ع) کاشمر در حاشیه اجرای عملیات کربلای با تاکید بر اینکه آرامش و اقتدار امروز را مرهون ایثارگری شهدا و رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی هستیم، گفت: همه ما باید با بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس از بالندگی و ارزش‌های نظام و انقلاب دفاع کنیم.

وی تصریح کرد:قطعاً بازسازی صحنه‌ها و مشاهده دلاورمردی‌های رزمندگان، بیان‌کننده واقعیت‌های جنگ و آشنا کردن نسل جوان با فداکاری‌های رزمندگان است.

فرمانده گردان امام حسین (ع) کاشمر گفت:عملیات پیروزمندانه کربلای یک در ۹ تیر ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی دشت مهران توسط یگان‌های عمل‌کننده سپاه و بسیج با هدف بازپس‌گیری شهر مهران و سرکوب دشمن انجام شد و رزمندگان اسلام در یک عملیات موفق شهر را آزاد کردند.

نجاتی با تاکید بر اینکه آزادسازی مهران تنها با مجاهدت و ایثارگری‌های انسان‌های آزاده انجام شد افزود: در بازسازی عملیات کربلای یک تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت و پتانسیل شهرستان صحنه‌های عملیات را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد:حفظ و بالا بردن آمادگی رزم نیرو‌های گردان اعم از بسیجی، پایور و وظیفه، یادآوری خاطرات و فداکاری‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس و محک‌زدن ارگان‌ها و نهاد‌ها در همراهی و همکاری از جمله اهداف اجرای این برنامه بود.

فرمانده گردان امام حسین (ع) کاشمر گفت:در این بازسازی ۳۵۰ نفر از عوامل در قالب گروه‌های خودی و دشمن با حجم عملیات گسترده صحنه‌های تماشایی از عملیات کربلای یک را بازسازی و به‌نمایش گذاشتند و در مدت ۲ شب اجرای این عملیات بیش از ۵ هزار نفر از اقشار مختلف مردم کاشمر با حضور در پادگان قدس از این برنامه دیدن کردند.
 
انتهای پیام//و.ت
 

مشاهده دلاورمردی‌های رزمندگان بیان‌کننده واقعیت‌های جنگ است

برچسب ها: دفاع مقدس ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.