بالا گرفتن تنش‌ها در پی عبور کشتی‌های نظامی اوکراین از آب‌های روسیه

برخی منابع خبری از درگیری نیروهای ارتش روسیه و نیروی دریایی اوکراین در نزدیکی شبه جزیره کریمه خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع خبری از درگیری نیروهای ارتش روسیه و نیروی دریایی اوکراین در نزدیکی شبه جزیره کریمه خبر داده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه روسیه را متهم کرد به روی بعضی از کشتی‌های آن در دریای سیاه آتش گشوده، یک کشتی را هدف قرار داده و یکی از افراد خدمه یکی از این کشتی‌ها را مصدوم کرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد نیروی دریایی اوکراین روسیه را متهم کرد که به یکی از کشتی‌هایش در نزدیکی شبه‌ جزیره مورد مناقشه کریمه شلیک کرده و مانع از ورود آن به دریای آزوف شده است.

نیروی دریایی اوکراین این اظهارات را در بیانیه‌ای در صفحه خود در فیس بوک منتشر کرد.

این بیانیه پس از افزایش تنش میان دو کشور در دریای آزوف روی داد که طی آن روسیه سه کشتی نیروی دریایی اوکراین را از ورود به این دریا از طریق تنگه کرچ Kerch منع کرد.

روسیه از طریق قرار دادن محموله عظیمی در زیر پلی که در کنترل روسیه است مانع از حرکت این کشتی‌ها شد.

نیروی دریایی اوکراین اعلام کرد نیرو‌های ویژه روسیه سه کشتی از کشتی‌های اوکراینی را در دریای سیاه توقیف کردند. در همین راستا پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین خواستار تشکیل نشست کابینه جنگ شد.

در همین حال، سازمان امنیت فدرال روسیه پیش از این ورود سه کشتی ناوگان دریایی اوکراین را به محدوده آب‌های روسیه تحریک‌آمیز خواند.

روابط روسیه و اوکراین پس از الحاق کریمه به خاک روسیه تیره شده است.

گفتنی است روسیه هنوز به این ادعای نیروی دریایی اوکراین واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار