توقیف کشتی‌های اوکراینی توسط نیروی دریایی روسیه + فیلم

فیلمی از تیراندازی نیرو‌های روسیه به سمت کشتی‌های نیروی دریایی اوکراین را مشاهده می‌کنید.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه، دو‌ کشتی جنگی و یک یدک‌کش نیروی دریایی اوکراین را در نزدیکی ساحل جزیره کریمه با تیراندازی از حرکت بازداشت و توقیفشان کرد. ۲۳ ملوان نیروی‌دریایی اوکراین در این سه کشتی بازداشت شدند.

روس‌ها می‌گویند این سه‌کشتی از مرز‌های دریایی روسیه گذشته‌ بودند و سه‌ تن از ملوان‌ها که زخمی شده‌بودند، درمان کرده است.

اوکراینی‌ها می‌گویند کشتی‌هایشان از راه تنگه کرچ می‌خواسته‌اند از دریای سیاه به دریای آزوف بروند و روسیه با این کارش، قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. اوکراینی‌ها می‌گویند شش‌ملوان زخم‌ی شده‌اند و نه سه‌ تن.

رئیس‌جمهور اوکراین از مجلس این کشور خواسته فورا به برقراری حکومت‌نظامی رای بدهد.

آمریکا و روسیه از شورای‌امنیت سازمان‌ ملل خواسته‌اند یک نشست فوری برگزار کند تا به این ماجرا رسیدگی شود و این نشست قرار است، چندساعت دیگر برگزار شود.

گفتنی است؛ اوکراین و روسیه از ۲۰۱۴ و پس از انقلاب اوکراین و برکناری ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق این کشور که به روسیه گرایش داشت، درگیر شده‌اند. مسکو پس از آن شبه جزیره کریمه تصرف کرد.

روسیه یک نفتکش بسیار بزرگ در تنگه کرچ گذاشته و دسترسی اوکراین به دریای آزوف را بسته است.

دو بندر متعلق به اوکراین در ساحل شمالی این دریا - بردیانسک و ماریوپول - در صادرات غلات و فولاد همچنین واردات زغال نقش مهمی دارند.

چندی پیش اوکراین یک قایق ماهیگیری روسیه را گرفت و پس‌ از آن روسیه همه کشتی‌هایی که مبدا و مقصدشان این بندر‌های اوکراینی باشد، بازرسی می‌کند؛ کاری که برخلاف توافق‌نامه ۱۵ سال پیش دو کشور برای آزادی کشتی‌رانی روسیه و اوکراین در این دریا است.


بیشتر بخوانید: شادی مردم "سيمفرپول" پس از اعلام نتايج اوليه همه‌پرسی + فیلم و تصاویر 


انتهای پیام/
 

رویارویی روسیه و اکراین در شبه جزیره کریمه + فیلم

 
برچسب ها: دانلود فیلم ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار