بازسازی «خانه تاریخی نائل» اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از پیش بینی برنامه و بودجه برای احیا و بازسازی خانه تاریخی نائل اصفهان پس از یک سال وقفه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به تخریب خانه تاریخی نائل در سال گذشته اظهار داشت : خانه تاریخی نائل را محصور کرده‌ایم ، مرمت و بازسازی در دستور کار قرار گرفته و در بخش‌هایی  از آن اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزود: امسال برنامه  و بودجه برای این خانه تاریخی پیش بینی کرده‌ایم  تا بازسازی و مرمت شود و در این راستا روند حقوقی نیز در حال پیگیری است و پس از تعیین  تکلیف ، کسانی که در تخریب آن دخالت داشته‌اند، بپذیرند و جبران خسارت کنند .

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت : پیش از این بخش مهمی از خانه تاریخی نائل تخریب شده بود ، نقشه کامل خانه را داریم و باید بازسازی شود.

وی با بین اینکه در طول یک سالی که این خانه تخریب شده ، در روند بازسازی آن وقفه  افتاده است ، تصریح کرد: وقفه به دلیل مباحث حقوقی  بود البته ما آمادگی کامل  برای بازسازی داریم ، اقدامات اولیه باید صورت بگیرد انجام گرفته و واحد امانی در آنجا کارگاه فعال دارد؛ ما منتظر تعیین تکلیف نیستیم و کار را انجام می‌دهیم .

گفتنی است : بنای تاریخی خانه سید جواد نائل در اواخر دوره صفویه ساخته شده و در هفتم مهرماه سال 1354 با شماره 1102 درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود ؛ این خانه تاریخی سال گذشته به دست افراد ناشناس شبانه به‌طور کامل تخریب شده است.

انتهای پیام/م

آمادگی کامل میراث فرهنگی  برای بازسازی«خانه تاریخی نائل» اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.