اتمام عملیات مرمت خانه تاریخی امین

مسؤول گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از پایان مرمت خانه تاریخی امین در اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، منصور زیرک از پایان مرمت دوره‌ای خانه تاریخی امین در اصفهان خبر داد.

وی افزود: با توجه به نیاز خانه‌های تاریخی به مرمت دوره‌ای و رسیدگی به آن‌ها، پس از برآورد و برنامه‌ریزی اولیه جهت مرمت، از اوایل خرداد ماه عملیات مرمتی خانه تاریخی امین اصفهان آغاز شد.

مسؤول گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مرمت خانه تاریخی امین حدود یک ماه به طول انجامید که این عملیات شامل اصلاح فضاهای داخلی، حذف دیوارهای الحاقی، تعمیرات دیوارهای گچی که بر اثر رطوبت و نم‌زدگی آسیب‌دیده بود، همچنین مرمت نقاشی‌ها و اصلاح سیستم آب و لوله‌کشی بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود تعداد بی‌شمار خانه‌های تاریخی در سطح شهر تاریخی اصفهان، به صورت متناوب توسط گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، بازرسی‌هایی در این خانه ها صورت می‌گیرد که پس از بررسی و برآوردهای اولیه در صورت نیاز عملیات مرمت و تعمیرات اساسی صورت می‌پذیرد.

گفتنی است خانه تاریخی امین یکی از منحصربه‌فردترین خانه‌های تاریخی اصفهان است که مربوط به دوره قاجار بوده و دارای تزئینات بسیار زیبایی است؛ این خانه تاریخی در تاریخی 30 تیرماه 1384 به شماره ثبت 12299 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.