توجه بیشتر دولت به حوزه سلامت

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برای تعیین بودجه حوزه سلامت، دولتمردان باید مناطق محروم را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های شهرستان جیرفت گفت:برای توسعه فعالیت‌های بهداشت در این منطقه احتیاج به منابع مالی جدید داریم.

شهریاری با بیان اینکه یکی از وظایف نمایندگان مجلس بجز قانون گذاری نظارت است تصریح کرد:در راستای وظیفه نظارتی به پیشنهاد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با همراهی معاون پارلمانی وزیر بهداشت این بازدید انجام و تا جمعه در منطقه هستیم تا مشکلات مردم را از نزدیک ببینیم.

شهریاری گفت:دولتمردان برای تعیین بودجه حوزه بهداشت و درمان، باید مناطق محروم را در اولویت قرار دهند و ان شالله بتوانیم به وسیله نمایندگان مجلس از طریق رییس مجلس شورای اسلامی بخشی از مشکلات مردم مناطق محروم را برطرف و پروژه‌هایی که در دست ساخت است تسریع شود.

وی افزود:از سال ۹۶ راه و شهرسازی ساخت بیمارستانی را در جیرفت شروع کرده و تاکنون برای ساخت این پروژه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

شهریاری گفت:ما به عنوان نمایندگان مجلس برای دفاع از حقوق محرومان اقداماتی را برای مردم مناطق محروم مثل جنوب کرمان و سیستان بلوچستان انجام می‌دهیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بحث لایحه بودجه حوزه سلامت گفت:هنوز لایحه بودجه به مجلس نیامده و انتظار داریم برای حوزه سلامت منابع پایداری در مجلس تصویب شود و همیشه تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه یک درصد از ارزش افزوده به حوزه درمان اختصاص دارد اظهار کرد:انتظار داریم در حوزه بیمه سلامت ایرانیان هم این اتفاق بیفتد و منابعی از ارزش افزوده برای این حوزه در نظر گرفته شود.

شهریاری گفت:اکثر بیمارستان‌های دولتی در پرداخت‌ها مشکل دارند و خوشبختانه تنها گروه‌هایی که هیچ اعتراضی نداشته گروه‌های پزشکی بوده که گا‌ها پرداخت‌های آن‌ها ۶ تا ۸ ماه و بعضی جا‌ها ۱۲ ماه عقب افتاده است.

وی با بیان اینکه پرسنل پرستاری بسیار زحمت کش هستند افزود:پرداخت‌های پرسنل پرستاری عقب است و هیچ وقت اعتراضی نداشته اند.

رئیس کمیسیون مجلس تصریح کرد:همه ساله افزایش تعرفه در همه زمینه‌ها براساس تورم صورت می‌گیرد کمترین اتفاق در گروه‌های پزشکی می‌افتد که شاید یک سوم تا یک چهارم آن تورمی است که پیش می‌آید؛ و جامعه پزشکی وابسته به مردم است و سوگند یاد کردند هیچ وقت نخواستند برای مردم مشکلاتی را بوجود بیاوردند.

شهریاری اظهار کرد:پزشکان ما در هشت سال دفاع مقدس جان خود را فداکردند و در خدمت مجروحان جنگ بودند و همیشه در صحنه حضور داشتند.

رئیس کمیسیون مجلس گفت:از دولت انتظار داریم توجه بیشتری به حوزه سلامت داشته باشد.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت، رئیس و اعضا هئیت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، رئیس و کارشناسان مجمع خیرین سلامت کشور، مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و معاونین، حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوب وامینی روش فرماندار جیرفت از بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، قائم، آیت الله کاشانی وساختمان جدید زایشگاه جیرفت بازدید کردند.

یادآور می‌شود:بازدید و نظارت معاون پارلمانی وزیر بهداشت، رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، رئیس و کارشناسان مجمع خیرین سلامت کشور از بیمارستان‌های هفت شهرستان جنوبی تا جمعه ادامه دارد.
انتهای پیام/ی

بازدید و نظارت معاون پارلمانی وزیر بهداشت از جنوب کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار