۱۲ درصد صادرات محصول از لرستان افزایش یافته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال میزان صادرات محصول از لرستان ۱۲ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،محمدرضا صفی‌خانی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال میزان صادرات محصول از لرستان ۱۲ درصد افزایش یافته است.

 محمدرضا صفی‌خانی  بیان کرد: ضمن قدردانی بسیار زیاد از بخش خصوصی و مسوولان، تعامل موجود باعث شد روند رو به رشد صادراتی در استان را تجربه کنیم و به این باور برسیم که لرستان ظرفیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های سازمان توسعه تجارت از سال ۹۴ به بعد رشد صادرات در استان را تجربه کرده‌ایم به نحوی که در ۶ ماهه ابتدایی امسال و با تعامل مناسب بخش خصوصی و مدیریتی استان حدود ۱۲ درصد رشد را در صادرات استان را داشتیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: با وجود شرایط موجود استان لرستان این قابلیت را داشت که تنوع محصولات و کشور‌های هدف را در سال جاری افزایش دهد به نحوی که سال گذشته ۲۵ نوع محصول صادراتی استان به کشور‌های هدف صادر می‌شد، اما امسال ۳۵ نوع محصول را صادرشده و ۱۰ محصول جدید به سبد صادراتی لرستان اضافه‌شده است و این موضوع نشان‌دهنده توانمندی لرستان است.

صفی‌خانی در ادامه با اشاره به اینکه بازار‌های هدف امسال لرستان به ۳۵ کشور افزایش پیدا کرده است، افزود: این موضوع نشان‌دهنده این است که بازار‌های مناسبی وجود دارد که محصولات لرستان به کشور‌های هدف مختلف صادر شوند و این ظرفیت در استان وجود دارد.

وی گفت: در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۱۵۹ میلیون دلار محصول از لرستان به کشور‌های مختلف صادر شده‌است که سهم بخش صنعت ۹۷.۸ درصد، بخش معدن یک درصد و بخش کشاورزی ۱.۲ درصد بوده است.

این مسوول عنوان کرد: اعتقاد داریم در ۶ ماهه دوم با توجه به ظرفیت‌های استان می‌توانیم حرکت روبه‌جلو را در حوزه صادرات ادامه دهیم.

رییس سازمان صمت لرستان عنوان کرد: باید از تلاش‌ها، زحمات و نگاه ویژه دادگستری لرستان به بخش تولید تقدیر و تشکر کرد.

این مسوول بیان کرد: امسال کاهش ظرفیت تولید را در استان نداشتیم و شاهد افزایش تولید در این استان بودیم؛ معتقدیم تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی فرصتی است که تولیدات را در قالب تولیدات قابل‌رقابت به فروش برسانیم.

 

انتهای پیام/ب

افزایش ۱۲ درصدی صادرات محصول از لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.