رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی؛

مشکلات درمانی جنوب کرمان با وزیر بهداشت مطرح می شود

شهریاری، در سفر به جنوب کرمان گفت: تمام مشکلات موجود را از نزدیک مشاهده و گزارشی در این زمینه تهیه و مشکلات از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، پس از ۲ روز بازدید اعضای کمیسبون بهداشت مجلس شورای اسلامی از مشکلات و توانمندی‌های حوزه بهداشت و درمان در جنوب استان جلسه جمع بندی نهایی این سفر دردانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

در این نشست نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معطل ماندن پروژه احداث بیمارستان عنبرآباد و جیرفت گفت: حوزه بهداشت و سلامت در جنوب کرمان نیازمند همت ملی در بدنه دولت و مجلس است.

کمالی پور با بیان اینکه علی رغم کار‌های خوب صورت گرفته همچنان برخی از مناطق در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از کمبود‌های بهداشتی و درمانی رنج می‌برد افزود: شهرستان جیرفت بعنوان پوشش دهنده مشکلات و کمبود‌های حوزه بهداشت و درمان دارای کمبود‌های جدی است که امیدواریم با همت وزارت بهداشت و پیگیری کمیسیون بهداشت این مشکلات کاهش یابد.

احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: جنوب استان کرمان در بحث بهداشت و درمان وضعیت خوبی ندارد و نسبت به دیگر نقاط کشور بسیار عقب هستیم و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاخص تخت به ازای هر هزار نفر در دنیا ۱۳ است در حالیکه این شاخص در منطقه جنوب استان کرمان به ۰.۵ می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های جنوب کرمان با کمبود پزشک روبه‌رو هستند افزود: در سه سال اخیر قریب ۷ هزار گزیدگی مار و عقرب داشتیم که از این تعداد ۸ نفر فوت کردند که تعدادی از آن‌ها کودک زیر یک سال بوده‌اند.

حمزه با اشاره به اینکه تراکم پزشک‌ها در کلان شهر‌ها است گفت: باید زیرساخت‌هایی در جنوب استان فراهم شود و امتیازاتی به پزشکان داده شود که به مناطق محروم جنوبی سفر کنند.

حمزه توجه ویژه به حل مشکل بیماران خاص و به ویژه بیماران تالاسمی در جنوب استان را خواستار شد.

در این نشست فرماندار جیرفت، امام جمعه فاریاب، فرماندار فاریاب مشکلات و کمبود‌های این شهرستان‌ها را بیان کردند.

در پایان این نشست شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس  با بیان اینکه در زمینه زیر ساختی و سخت افزاری کار‌های خوبی انجام شده است افزود: کمبود جدی پزشک متخصص، نبود پانسیون مناسب پزشکان، کمبود منابع مالی برای پرداخت مطالبات پزشکان و پرستاران از مهمترین مشکلات شهرستان‌های جنوبی استان در حوزه بهداشت و سلامت بود.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه وظیفه مجلس نظارتی است افزود: تمام مشکلات موجود را از نزدیک مشاهده و گزارشی در این زمینه تهیه و مشکلات از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ی

کمبود پزشک در شهرستان های جنوبی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار