قیمت کالا‌ها کاهش یابد

امام جمعه بوشهر با اشاره به نگرانی مردم از گرانی کاذب کالا و خدمات گفت: هم اکنون که نرخ ارز پایین آمده قیمت کالا‌ها نیز باید کاهش یابد.

قیمت کالا‌ها کاهش یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: هنگام بالا رفتن نرخ ارز بسیاری از تولید کنندگان داخلی به همین بهانه بدون اینکه محصول آن‌ها مرتبط به ارز باشد قیمت کالا‌های تولیدی خود را بالا بردند.

وی افزود: اما این درحالی است که کاهش‌های اخیر صورت گرفته در نرخ ارز تاثیر ملموسی بر کاهش قیمت کالا‌ها و خدمات نداشته است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: باید دانه درشت‌های اقتصادی در گرانی اجناس شناسایی و با آنان برخورد قاطع و قانونی و از افزایش قیمت اجناس جلوگیری شود.

صفایی بوشهری  تصریح کرد: قیمت خودرو پس از افزایش نرخ ارز، افزایش یافت و اکنون که نرخ ارز کاهش یافته قیمت خودرو هیچ تغییری نمی‌کند چه نظارتی پشت گرانی اجناس وجود دارد که باید شناسایی و با آنان برخورد قاطع شود.

وی تاکید کرد: با توجه به پایین آمدن نرخ ارز، نظارت با دقت بر حوزه تولید و توزیع برای کاهش قیمت کالا‌ها در بازار ضروری است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به نیرو‌های جوانان و به‌کارگیری آنان در عرصه‌های مختلف جامعه گفت: باید نظام اسلامی ایران به ویژه دولت به نیرو‌های جوان، فهیم، تحصیل کرده و با اخلاق توجه ویژه کند و آنان را در چرخه تصمیم گیری و مدیریت اجرا قرار دهد.

صفایی بوشهری افزود: همیشه جوانان قدرت فعالیت و توانایی بیشتری دارند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار جوانان, نیرو‌های باتجریه نیز می‌توانند برای انتقال تجربه‌های گران بهای خود حضور داشته باشند که این مهم ایجاد کننده نیرویی تلفیقی و سودمند از جوانان و بزرگسالان برای کشور است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: به جز در مواردی که به کارگیری بازنشسته‌ها ضرورت دارد نباید در این زمینه اصرار شود بلکه باید با به کارگیری نیرو‌های جوان زمینه مدیریتی شایسته و توانمند برای اداره امور کشور ایجاد شود.

صفایی بوشهری با گرامیداشت ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس نقش مهم و تاثیرگذاری داشت و دارای کارنامه‌ای درخشان و پرشکوهی است که مایه عزت و افتخار ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: این نیرو در عرصه ستاد و صف در حوزه‌های تولید جنگ افزار‌های سطحی و زیر سطحی، آموزش‌های نرم افزاری و توسعه پیشرفت مناطق پیرامونی مانند جاسک و مکران حماسه آفریدند.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: نیروی دریایی ارتش در هر زمان که بحرانی خارج از حوزه کاری پیش آمده نیز همواره پیش قدم وارد میدان شده است.

صفایی بوشهری بیان کرد: نیروی دریایی ارتش در جریان جنگ تحمیلی در مدت چند ماه نیروی دریایی رژیم بعث صدام را به طور کامل از چرخه جنگ حذف کرد.

وی تصریح کرد: این نیرو در مقابل تهدید‌های دریایی آمریکا و حفاظت و حراست از کشتی‌های تجاری کشور نقش قابل توجهی ایفا کرده است.

امام جمعه بوشهر افزود: آمادگی و اقتدار نیرو‌های مسلح سایه تهدید را از سر ملت دور می‌کند و کشور هر چه از این حیث قدرتمند‌تر باشد این امر باعث می‌شود دشمنان نیز در نوع عملکرد سخت خود تجدید نظر کنند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: وقتی آمریکا بترسد و موضع گیری کند و جبهه متفقان علیه نظام جمهوری اسلامی تشکیل دهد نشان از صلابت انقلاب اسلامی و مرگ حتمی ظلم و ستم جهانی به سرکردگی آمریکا است.

وی، ۱۳ آذر ماه سالروز شهادت شهید حجت الاسلام شهید ابوتراب عاشوری و روز روحانیت استان بوشهر را گرامی داشت.

انتهای پیام/م

کاهش قیمت کالاها در بازار ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.