راه اندازی حدود ۲ هزار و ۶۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از راه اندازی و تجهیز حدود ۲ هزار و ۶۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور از محل اعتبارات استانی، ملی و مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اکبری مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، در جلسه شورای ورزش سیرجان که با حضور زورقی سرپرست دفتر فنی و نظارت بر طرح ها و اماکن وزارت ورزش و جوانان، امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، فرماندار، روسای هیئت ها و باشگاه داران این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، توفقیات بدست آمده در ماه های گذشته را به جامعه ورزش استان کرمان به ویژه مردم شهرستان سیرجان تبریک گفت و افزود: حضور 23 نماینده از استان کرمان در رقابت های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا نوید بخش این است که ورزش استان کرمان در حال رسیدن به سرمنزل و مقصودش است.

وی بیان داشت: البته آنچه مسلم است این است که این اعداد و ارقام برای استانی به این بزرگی و شهرستان سیرجان در رقابت های برون مرزی کم است و باید این سهم زیاد باشد.

اکبری گفت: امروزه دستوراتی که مقام عالی وزارت در حوزه ی ورزش اعلام کرده اند، این است از طریق ورزش، شور و نشاط اجتماعی برای مردم ایجاد شود ضمن اینکه ارتقای سطح سلامت مردم باید در این حوزه، دنبال شود.

وی با ابراز خرسندی از جایگاه ورزش استان کرمان در سطح کشورتصریح کرد: زمانی کرمان با علی زنگی آبادی، قهرمان بزرگ دوچرخه سواری شناخته می شود و امروز جای بسی خوشحالی دارد که ورزشکاران دیگری جای وی را گرفته اند.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، استان کرمان را استانی ورزش خیز دانست و یادآور شد: ورزش می تواند در رأس مشکلات و پدیده های ناهنجاری که امروزه دنیا را فرا گرفته قرار گیرد و استان کرمان هم توانسته از آن بهره گیرد.

اکبری وجود باشگاه هایی مانند مس، گل گهر، جهاد نصر، شهرداری، حضور 15 تیم لیگ برتری با 27 هزار ورزشکار ساماندهی شده در سطح استان را از مهمترین تلاش های صورت گرفته در ورزش استان کرمان عنوان کرد و بیان داشت: این نوید بخش این است که در استان کرمان، فعالیت های فیزیکی و بدنی به خوبی دنبال می شود و جامعه و مسئولان این استان هم به دنبال این هستند که از طریق ایجاد تحرک، نشاط اجتماعی را در بین خانواده ها بیاورند و در واقع ورزش را در سبد خانوارها قرار دهند.

وی گفت: رشته های مختلف ورزشی و حضور تیم های مختلفی مانند هندبال، فوتبال، والیبال، دوچرخه سواری در لیگ های برتر و دسته یک کشور نشان از توسعه ورزش های همگانی در سطح کشور به ویژه در دیار کریمان، بهشت معادن است.

اکبری افزود: احیای ورزش های بومی و محلی طبیعتاً در استان کرمان با توجه به اینکه این منطقه از خطه های بزرگ در سطح کشور است، می تواند یکی از راهکارهای بزرگ در این عرصه باشد تا با توجه ویژه به ورزش های بومی و محلی با توجه به گستردگی استان کرمان این اتفاقات خوب در سطح کشور صورت گیرد.

وی به بحث اعتبارات ورزش اشاره و تصریح کرد: در حوزه ورزش از سال گذشته با توجه به تلاش بسیار خوبی که نمایندگان مجلس در خانه ملت داشتند، توانستند ماده 94 را در مجلس تصویب کنند که این یکی از طرح های خوب در حوزه ی ورزش بود و آن تخصیص 27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود که قرار است در حوزه ی ورزش همگانی، ورزش جانبازان و معلولین، و حوزه ی استان ها هزینه شود.

اکبری یادآور شد: در سنوات گذشته، وزارت ورزش از چنین بودجه ای برخوردار نبود اما خوشبتخانه طی سال گذشته این اتفاق افتاد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: سال گذشته وزارت ورزش و جوانان تنها این بودجه ها را جذب کرد و توانست مبلغی از این هزینه ها را در سطح استان ها پرداخت کند اما با توجه به شرایط موجود از آن جهت که ما در یک جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم و این مشکلاتی را برای ما بوجود آورده و بنا به بحث تحریم ها و اتفاقاتی که صورت گرفته لذا در وزارت ورزش با اذعان به اینکه اعتبارات قطره چکانی دولت در بحث ورزش حرفه ای وجود دارد، ما از همین محل اعتباراتی را برای توسعه ورزش همگانی در سطح کشور اختصاص دادیم، که این بودجه در قالب تفاهم نامه هایی که با فدراسیون های ورزشی یا ادارات کل ورزش و جوانان استان هاست اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه چیزی بیش از 14 هزار هیئت ورزشی در سطح کشور وجود دارد، گفت: اگر نگاهی به این آمار کنیم و پرداخت هزینه ها را ببینیم، متوجه می شویم با توجه به تعداد هیئت های ورزشی در سطح استان ها و شهرستان ها این اعتبار بسیار زیاد است.

 اکبری افزود: دستور مقام عالی وزارت تمرکز زدایی روی اعتباراتیست که پرداخت می شود، بر این اساس، باید این اعتبارات در مناطق محروم، مناطق مرزی، مناطق حاشیه نشین و مناطق دور افتاده هزینه شود.

وی با اعلام اینکه از طرح هایی که در استان ها و شهرستان ها در حوزه ی نشاط عمومی و ورزش همگانی ارئه می شود استقبال می کنیم، تصریح کرد: از جمله ای این طرح ها می توان به جاده تندرستی که در حوزه پیاده روی و دوچرخه سواری طراحی شده است، اشاره کرد که این طرح باید مطالعه و بررسی شود.

اکبری یادآور شد: این طرح از طرح های خوبی است که اگر شرایطش فراهم آید و طبق بررسی هایی که بعمل می آید، می تواند در این شهرستان راه اندازی شود.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: شهرستان سیرجان در بحث همگانی عملکرد خیلی خوبی داشته، به ویژه در بحث حضور خیران در حوزه ورزش همگانی موفق عمل کرده است.

اکبری خطاب به رؤسای هیئت های ورزشی گفت: افتخار مدیریت در حوزه ورزش به ویژه در بحث روسای هیئت ها در شهرستان ها و استان ها کاری بسیار سخت و طاقت فرسایی است، چرا که با توجه به شرایط مالی، پست افتخاری و علاقه مندی که دوستان دارند، باید شرایطی را مهیا کنند تا با فرهم آوردن فرهنگ کارآفرینی، آماده سازی فضای کسب و بدست آوردن شرایطی برای چرخاندن اقتصاد هیئت و بازار اقتصادی گام های موثری در راه پیشرفت رشته ورزشی مورد نظر برداشته شود.

وی افزود: توانمندی شما روسای هیئت ها باید در سطح استان طوری باشد که بتوانید از فضای بدست آمده به ویژه در استان زرخیزی که فرصت ها و فضاهای اقتصادی زیادی دارد، نهایت استفاده را کنید.

اکبری تصریح کرد: در این راستا ما در بحث ورزش همگانی به جز شورای عالی ورزش همگانی در سطح کشور، شورای عالی ورزش همگانی در سطح استان ها را به ریاست استانداران به عنوان روسای شورای عالی ورزش همگانی استان ها تشکیل دادیم، تا بدین ترتیب فرصتی برای استان ها فراهم شود تا روسای هیئت ها و مسئولان ورزشی دسترسی راحت تری به استانداران داشه باشند.

وی یادآور شد: این شورا در شهرستان ها هم تشکیل شده که امیدواریم بتوانیم از این فضا که به وجود آمده بهره ی کافی و وافی را ببریم.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از راه اندازی و تجهیز حدود 2 هزار و 600 خانه ورزش روستایی در کشور از محل اعتبارات استانی، ملی و مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

اکبری افزود: خوشبختانه تعدد و تنوع رشته های ورزشی در سطح کشور آنچنان زیاد شده که علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

انتهای پیام/ب

شورای ورزش شهرستان سیرجان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار