ارائه ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات به تولید کننده گان صنایع دستی کلات

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری کلات گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات به تولید کننده گان صنایع دستی ارائه شده است.

جامعه‌ی ۹۰۰ نفری تولید کنندگان صنایع دستی در کلات / زنان کلات، سهم موثری در صنایع دستی این شهرستان دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شعبان فرهمند مدیر میراث فرهنگی و گردشگری کلات گفت:مهمترین رشته‌های فعال در سطح شهرستان ابریشم بافی، گلیم بافی، نوار بافی، جاجیم بافی و البسه محلی می‌باشد و تعداد هنرمندان شهرستان برای تولید صنایع دستی ۹۰۰ نفر می باشد.
 
وی افزود:مراکز اصلی تولیدات صنایع دستی شهر زاوین ابریشم، روستای آقداش گلیم و دهستان هزار مسجد جاجیم، نوار و البسه محلی، از این تعداد پنج اثر از تولیدات صنایع دستی شامل ابریشم بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، البسه محلی و سوزن دوزی در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده است.

شعبان فرهمند تصریح کرد: کسب مهر اصالت یونسکو توسط خانم فلاحتی و نشان ملی توسط اکرم رضایی و مرضیه عشقیان و شرکت در شش نمایشگاه استانی و کشوری در سال ۹۷ جهت معرفی و بازاریابی تولیدات صنایع دستی از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

مدیر میراث فرهنگی کلات اظهار کرد: بازارچه‌های صنایع دستی تا پایان سال احداث می‌شوند و از مهمترین اهداف در حال پیگیری این اداره است؛ در حال حاضر هم قرارداد برگزاری چهار دوره آموزش صنایع دستی بسته شده که تا چند روز آینده برگزار خواهند شد که مهمترین این دوره‌ها دوره رنگ رزی است تا مشکل رنگ دهی تولیدات ابریشمی این شهرستان حل شود.
 

انتهای پیام//آ. ف


وام ۳۰۰ میلیون تومانی در اختیار تولیدکنندگان صنایع دستی کلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.