نیویورک تایمز: جیمز کومی پشت در‌های بسته درباره پرونده روسیه شهادت می‌دهد

رئیس سابق اف بی آی با جمهوری‌خواهان توافق کرد درباره پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا پشت در‌های بسته شهادت دهد.

نیویورک تایمز: جیمز کومی توافق کرد پشت در‌های بسته علیه روسیه شهادت دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی با جمهوری خواهان توافق کرد درباره پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا پشت درهای بسته شهادت دهد.

پایگاه اینترنتی این روزنامه در مطلبی نوشت: جیمز کومی با قانونگذاران جمهوری‌خواه توافق کرده است درباره تحقیقاتش در خصوص سرور ایمیل هیلاری کلینتون و تبانی احتمالی مشاوران کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با دولت روسیه برای تغییر دادن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2016 پشت درهای بسته شهادت دهد.

وی در توییتر نوشت قانونگذاران جمهوری‌خواه توافق کردند متن کامل شهادت وی را ظرف بیست و چهار ساعت منتشر کنند و به وی اجازه دهند درباره این دیدار به طور علنی صحبت کند.

کومی دوشنبه و برای شهادت دادن در کمیته های قضایی و نظارت مجلس نمایندگان احضار شد. وی از یک قاضی فدرال درخواست کرد این احضاریه را لغو کند و به وی اجازه دهد به طور علنی شهادت دهد. این سازش یک روز پیش از تشکیل جلسه دادگاه فدرال برای بررسی درخواست کومی حاصل شد.

باب گودلت، نماینده حوزه انتخابیه ششم ویرجینیا از حزب جمهوری خواه و رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت: "نیازی به استفاده دعوی قضایی بی اساس برای گرفتن فرصت از کنگره نبود. خوشحالم این مسئله حل شد. این هفته کومی پشت درهای بسته شهادت می‌دهد و ما متن این مصاحبه را در کمترین زمان ممکن برای عموم منتشر می‌کنیم."

با توجه به این که تنها یک ماه بیشتر باقی نمانده است تا دموکرات ها اکثریت مجلس نمایندگان را در دست بگیرند و تلاش های خود را علیه مقامات دولت ترامپ آغاز کنند، قانونگذاران جمهوری خواه تلاش می کند در زمان کوتاه باقی مانده از اختیارات و نفوذ خود برای سوال کردن از کومی درباره پرونده روسیه استفاده کنند.

ترامپ می 2017 کومی را اخراج کرد زیرا وی هدایت تحقیقات را درباره تبانی احتمالی کمپین انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه برای تاثیرگذاشتن بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2016 برعهده داشت. ترامپ تبانی با روسیه را رد کرد و تحقیقات درباره این موضوع به سرپرستی رابرت مولر را تحقیقات مغرضانه بی‌اساس سیاسی خوانده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار