اختصاص اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی به طرح‌های آبخیز داری در کرمان

معاون دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در کرمان گفت: عملیات پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در سطح کشور در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید مصطفی ابو هاشم معاون دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت: بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اعتبار طرح‌های آبخیز داری به استان کرمان اختصاص یافته و تمام معاونت‌ها از این اعتبار بهره‌مند شده اند.

وی گفت: در حال حاضر پروژه را از لجاظ سخت افزاری و نرم افزاری دنبال می‌کنیم تا میزان پیشرفت فعالیت‌ها را بررسی کنیم.

 ابو هاشم افزود: خوشبختانه پیشرفت خوبی را در پروژه‌های استان کرمان شاهد هستیم.

وی بیان داشت: با مدیریت صحیح سیلاب‌ها می‌توانیم آبخوان‌های کشور را تغذیه کنیم و از هدررفت آب در مواقع سیلاب جلوگیری کنیم.

معاون دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری گفت: بخش عمده‌ای از آب‌های سطحی به شکل رواناب در حوزه‌های مرزی و دور تا دور کشورمان ممکن است آب‌های خروجی محسوب شوند، اما این هدررفتن فقط مربوط به آب‌های خروجی نیست.

وی گفت: اگر بتوانیم بارش‌هایی که خارج از فصول استفاده و خارج از برنامه‌های وزارت نیرو برای جمع آوری هست، را کنترل و آن‌ها را به سفره‌های آب زیرزمینی و آبخوان‌ها هدایت کنیم، در درازمدت همان کاری را کرده ایم که نیاکان ما در سنوات خیلی دور به خوبی انجام می‌داده اند.

ابوهاشم افزود: تلاش ما این هست که با مدیریت صحیح سیلاب‌ها، از هدررفت آب جلوگیری و آبخوان‌های کشور را دوباره احیا و بخش مهمی از سرمایه کشور را حفظ کنیم.

معاون دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروزدر بازدید از پروژه‌های آبخیزداری کرمان گفت:با مدیریت صحیح سیلاب ها، آبخوان‌های کشور دوباره احیا می‌شوند.

انتهای پیام/ی

با مدیریت صحیح سیلاب ها، آبخوان‌های کشور دوباره احیا می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار