مدیر کارگروه اقتصادی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران مطرح کرد؛

تأمین ۲۰ تا ۳۰درصد برق کل کشور با بکارگیری انرژی‌های پاک

موسوی، گفت: طبق برنامه پنج ساله توسعه، تا سال ۱۴۰۱، ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف برق کل کشور باید با بکارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر به سیستم توزیع کشور افزوده شود.

تأمین ۲۰ تا ۳۰ درصد برق کل کشور با بکارگیری انرژی‌های پاکبه گزارش خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد موسوی مدیر کارگروه اقتصادی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران در نشست خبری امروز خود که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های این کارگروه در بخش صادرات، اظهار کرد: اقدامات اساسی با همکاری وزارت نیرو و شرکت‌های برق منطقه‌ای برای بسترسازی در خصوص ترانزیت برق تجدیدپذیر انجام شده است.

وی افزود: در زمینه صادرات تفاهم‌نامه‌هایی با کشور‌های مقصد از جمله عراق، آذربایجان، عمان، افغانستان، ترکیه، گرجستان امضا شده است. این تعامل علاوه بر توسعه درآمد‌های ارزی سبب وابستگی کشور‌های مقصد به کشورمان می‌شود.

موسوی گفت: طبق برنامه پنج ساله توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، تا سال ۱۴۰۱، ۱۰۰۰ مگاوات برق که معادل ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف برق کل کشور است، باید با بکارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر به سیستم توزیع کشور افزوده شود، همچنین تاکنون حدود ۶۵۰ مگاوات از این امر محقق شده است.

به گفته وی، تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر کشور پراکنده است و این موضوع در تأمین برق منطقه‌ای کشور بسیار قابل اهمیت و یک مزیت به حساب می‌آید. همچنین با توجه به ویژگی‌های زیست بومی متفاوت در داخل کشور توانایی آن را داریم که از منابع متفاوت انرژی‌های پاک ازجمله منابع بادی، آبی و خورشیدی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: انرژی ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار