مدیرعامل توانیر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مشارکت مردم لازمه عبور از تابستانی بدون خاموشی/کاهش 3 تا 4 هزار مگاواتی انرژی برقابی در کشور

مشارکت مردم لازمه عبور از تابستانی بدون خاموشی/کاهش 3 تا 4 هزار مگاواتی انرژی برقابی در کشورکردی گفت: در صورت همکاری و مشارکت مردم در پیک مصرف، تابستان پیش رو در کشور خاموشی نخواهیم داشت.

آرش کردی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کاهش تولید برقابی در کشور اظهار کرد:در سال گذشته هر آنچه در مورد آمادگی نیروگاه ها و بهسازی شبکه توزیع برق  نیاز بود، انجام شد. اما تفاوت اصلی در سال جاری کاهش بارش زمستانه است که موجب کاهش تولید برقابی به میزانی حدود ۳ تا ۴ هزار مگاوات انرژی برقابی در کشور شده است.این موضوع باید با مدیریت عرضه و تقاضا برطرف کرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به اجرای مدیریت عرضه و تقاضا در سال گذشته تصریح کرد:سال گذشته با مشارکت مردم در مدیرت مصرف و تقاضا توانستیم ۴ هزار مگاوات برق را در شبکه کاهش دهیم و امسال نیز در تلاش هستیم تا ۶ هزار مگاوات در شبکه را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به پیک مصرف در تابستان پیش رو بیان کرد:تابستان سال گذشته میزان مصرف برق از ۵۳ هزار مگاوات عبور کرد و پیش بینی می‌شود که میزان پیک مصرف در تابستان سال جاری به ۵۸ هزار مگاوات برسد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به روند مثبت انرژی‌های نو ابراز کرد:با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه تامین انرژی‌های نو، در سال جاری ۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در مدار خواهیم داشت.

کردی در پایان با تاکید بر نقش مردم برای عبور از پیک مصرف بدون خاموشی گفت:در صورت همکاری و مشارکت مردم و استفاده نکردن از لوازم برقی غیرضروری در پیک مصرف، تابستان پیش رو در کشور خاموشی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

در سال جاری ۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در مدار خواهیم داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
لطفا فروش برق به کشورهای همسایه رو محدود کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۲:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
کافی است کولرگازی های مناطق خوش آب وهوا ازمدار حذف شود تا صرفه جویی زیادی دربرق مصرفی کشور اتفاق بیفتد.متاسفانه جنب شادی است که مناطق خوش آب وهوا از کولرآبی استفاده نمی کنند!!!وبیشتر از نوارهای گازی که مصرف زیادی دارد استفاده میککند درحالی که نیازی به کنار کاری درآن مناطق نیست!!
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۲۳:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
با عرض سلام

با وجود این همه بارش و نبود تدبیر لازم و سد و حفره های انتقال آب حاصل از بارش باران در خیابان ها دم از کمبود آب و در نهایت خاموشی خجالت آوراست .

فکری به حال ذخیره هدر روی بیش از حد آب باران کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
دست شما درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
بابا متخصصه برق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
واقعا خجالت آوره که هنوز مشکل تامین برق داریم...دلیلش هم عدم سرمایه گذاری بر روی انرژی های تجدید پذیره که تازه امسال شده پونصد مگاوات که میشه یک درصد و خیلی پایینتر از میانگین جهانی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
با وجود منابع ابی محدود باید در مصرف اب هم صرفه جویی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
باید در این زمینه فرهنگ سازی شود
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
بسه مردم مردم می کنید
دو راه حل دارید
استفاده از انرژی خورشیدی می توانید این مورد بدین به بخش خصوصی جهت صادارات
ثانیا سیم ها رو روکش دار کنید یا زیر زمین بکارین تا در گرما انرژی هدر نرود
25 درصد انرژی برق در اثر گرما تلف میشود
مدیریت کنین همش یقه مردم نگیرید
آخرین اخبار