نشست همگرایی رسانه‌های لرستان؛

جهت‌گیری عقلانی رسانه‌ها/ بر طبل یأس کوبیدن حرکت در جبهه دشمن است

نماینده، ولی فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم جهت‌گیری صحیح، انقلابی و عقلانی رسانه‌ها گفت: نشست امروز رسانه‌های لرستان را نشست همگرایی و هم‌افزایی می‌دانم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،آیت الله سید احمد میرعمادی در نشست بررسی آسیب‌ها و فرصت‌های فضای مجازی با حضور اصحاب رسانه لرستان، با اشاره به اینکه برای اولین بار این جمع کنار هم قرار گرفته، این را باید به فال نیک بگیریم، اظهار داشت: فکر می‌کنم تشریفاتی هم نبوده و دوستان انصافا خوب عمل کردند، از تمام گروه‌ها دعوت شد؛ ۱۲ نفر صحبت کردند و مجال برای عزیزان فراهم شد صحبت کنند.

وی تصریح کرد: اگر نشست بدون موضوع هم شکل می‌گرفت چه بسا اینکه مناسب نبود، همین موضوع هم برای گفتن همه حرف‌ها بس بود.

رسانه و فضای مجازی لرستان همواره فرصت بوده است

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در مجمع مشورتی جوانان نیز مجموعه‌ای خودجوش از بچه‌های مومن و انقلابی و ولایی کار می‌کنند که باید تشکر کنیم، افزود: انصافا دوستان سخنران نکات خوبی گفتند؛ رسانه و فضای مجازی استان لرستان همواره فرصت بوده است، واقعا بنده راضی هستم و از رشد رسانه‌ای و رشد فضای مجازی استان هم راضی هستم و تشکر می‌کنم.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه قطعا این جمع فرهیخته هستند و فرهیخته‌تر خواهند شد و موثر خواهند بود، باید مجال و فرصت بدهیم و فضا در اختیار آن‌ها بگذاریم، یادآور شد: هنر این نیست که عیب‌ها را بزرگ کنیم، هنر آن است که عیب‌ها را برطرف کنیم، مغز‌ها و اندیشه‌ها را پرورش دهیم؛ اکثر شما عزیزان اهل قلم هستید، آیا قلم امروز شما با قلم روز اول شما یکسان است؟

این جمع پربرکت رسانه‌ها با همه گرایش‌ها و فکر ها، با ارزش است

وی با اشاره به اینکه به اعتقاد من ما این فرصت را برای جوانان استان فراهم کرده ایم، صحبت و نقد می‌کنند، واقعا رشد پیدا کرده اند و الان توانمند شده اند، گفت: این جمع پربرکت و ارزشمند رسانه‌ها با همه گرایش‌ها و فکر ها، با ارزش است؛ به دوستان مجمع مشورتی گفتم اگر می‌خواهید جلسه را برگزار کنید محدودیتی ایجاد نکنید، هرکسی هر نظری دارد بیاید شرکت کند، دعوت عمومی هم کردیم.

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه آنچه بر ما لازم است هم افزایی است؛ نیرو‌های ولایی و فرهیخته و دوستدار انقلاب و رهبری و نظام باید با هم افزایی کار کنند، بنا نیست همه حرف من را بزنند، هرکسی حرف خود را باید بزند، اما در یک چارچوب معین تصریح کرد: اینکه این جلسات استمرار یابد قطعا مفید خواهد بود، مشروط به همکاری شما است.

خدا را بر این شغل خبرنگاری خود شاکر باشید

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به خبرنگاران با اشاره به اینکه خدا را بر این شغل شاکر باشید، اظهار داشت: اینکه خداوند به شما نعمت بیان و نعمت قلم داده است را شاکر باشید، نعمت خرد و اندیشه داده است، شما با فکر سر و کار دارید، بیان شما نعمت بزرگی است، قدر این نعمت را بدانید.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در اسلام بسیار ارزشمند است، فکر و اندیشه و قلم است، برتری انسان‌ها به فکر است، و شما خبرنگاران کاری را انجام می‌دهید که برترین کار‌ها است، تصریح کرد: ارزشمند‌ترین چیز در قرآن کریم تفکر و تدبر است؛ خدا این نعمت را به شما داده، افتخار کنید، قدر این نعمت را باید بدانیم، برترین عبادت اندیشه ورزی است.

نتیجه فکر و کار شما خبرنگاران هدایت است؛ معنویت، بصیرت، بیداری و رسیدن به سعادت است

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه نتیجه فکر و کار شما خبرنگاران هدایت است؛ معنویت، بصیرت، بیداری و رسیدن به سعادت است، افزود: امام علی (ع) می‌فرماید «بر شما باد به اندیشه ورزی و فکر کردن و نوشتن و گفتن، که این باعث هدایت جامعه است»؛ غرض از نقد نیز اصلاح اعمال است، آقایانی که منتقد هستند می‌خواهند اصلاح کنند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه محصول فکر شما و اندیشه شما خبرنگاران در قالب بیان می‌آید، خدا را شکر کنید بر این شغل، احضاریه و اخطاریه و این‌ها نیز مشکلی نیست؛ پیامبر را هم احضار می‌کردند، اینکه چیزی نیست. انسان وقتی صحبتی می‌کند با استدلال و دلیل است، حتما با برهان و منطق حرف می‌زند و دلایلی دارد، وقتی چنین باشد نباید نگران بود.

رسانه امروز افکار عمومی را مهندسی می‌کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت رسانه و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز انتقال اطلاعات، تبادل افکار و عقاید، ترویج فرهنگ و مهندسی افکار عمومی کار رسانه است؛ رسانه امروز افکار عمومی را مهندسی می‌کند، گرچه نیازمند این هستیم که رسانه‌ها هم باید مدیریت شوند، چون مهندسی افکار برای عهده رسانه است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در هیچ دوره‌ای از تاریخ اینقدر بیان و فکر ارزش نداشت، رسانه‌ها منشا خیلی از مسائل در جامعه هستند، تاثیرگذار و تحول آفرین هستند، افزود: رسانه فرصت است برای تبلیغ و ترویج ایده‌ها و آرمان ها، امروز انقلاب به عنوان یک الگو باید از همین فضای رسانه به دنیا معرفی شود، اعتقادات و ارزش‌های دینی را باید از همین بستر معرفی کنیم. امروز اینطور نیست که شخصی ایده‌ای داشته باشد و مخاطبش محدود باشد، یک ایده می‌تواند مخاطب جهانی داشته باشد.

این رسانه‌های عظیم برای ما فرصت است که داشته‌های استان را معرفی کنیم

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه این رسانه‌های عظیم برای ما فرصت است که داشته‌های استان را معرفی کنیم، داشته‌های فرهنگی، اقتصادی و طبیعی و علمی استان را معرفی کنیم، آنچه را که برای ما مایه مباهات و افتخار است را بزرگنمایی کنیم، سر را بلند کنیم و ببینیم در استان چه ظرفیت‌هایی است، ادامه داد: مگر در استان افتخارات کم داریم، این‌ها را برجسته کنیم. امروز رسانه و فضای مجازی فرصت است و باید بهره ببریم.

وی خطاب به خبرنگاران با بیان اینکه بر کار خود ایمان و اعتقاد داشته باشید، بدانید هر یک از شما یک رسانه تاثیر گذار و تحول آفرین هستید، تصریح کرد: چه انگیزه‌ای باعث شد که آمدید در این کار عیب ندارد، اما اکنون وضعیت متفاوت است؛ آیت الله مشکینی خطاب به طلاب بیان می‌کردند که «حالا چطور شده طلبه شده اید اشکال ندارد، اما قدر طلبگی را بدانید»؛ شما خبرنگاران نیز حالا که در این عرصه آمده اید رسالت خود را توجه کنید.

تبلیغ و ترویج مبانی دینی و ارزش‌های انقلابی رسالت رسانه‌ها است

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به مسئولیت و رسالت رسانه‌ها اظهار داشت: اولین مسئولیت شما استفاده از رسانه برای تبلیغ و ترویج مبانی دینی و ارزش‌های انقلابی است، برای دین خدا قلم بزنید، برای ارزش‌های دینی قلم بزنید و دین خود را نسبت به دین الهی ادا کنید.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر جهت گیری صحیح، منطقی و انقلابی رسانه‌ها افزود: جهت گیری خیلی مهم است، رسانه‌ای که جهت گیری نداشته باشد، آینده و اهداف را نبیند، کجا می‌تواند ارزش یابد. جهت گیری در مسیر اسلام، انقلاب اسلامی، ولایت و منافع استان باید باشد. کسی انتقاد کرد و این انتقاد به نفع استان است را باید حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه این جمع رسانه‌ها و خبرنگاران اگر منافع استان را در نظر بگیرند چه دگرگونی در جامعه ایجاد می‌شود، همدیگر را تخریب نکنیم، گفت: رهبری فرمودند: «جهت گیری رسانه‌ها و فضای مجازی در نقطه مقابل دشمن باشد»؛ باید ببینیم جهت گیری دشمن کجاست و ما در نقطه مقابل آن بایستیم.

بر طبل یاس و ناامیدی کوبیدن یعنی حرکت در جبهه دشمن

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه تضعیف ارزش‌ها و گرایش‌های دینی و انقلابی، تضعیف روحیه انقلابی مردم، ایجاد یاس و ناامیدی و تفرقه جبهه و جهت گیری دشمن است؛ بر طبل یاس و ناامیدی کوبیدن یعنی حرکت در جبهه دشمن، تصریح کرد: نادیده گرفتن پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها یکی از جهت گیری‌های دشمن است؛ هیچ وقت گلایه‌ای از هیچ رسانه استانی و خبرنگاری نکرده ام، اما بعضی وقت‌ها جای گلایه دارد که چرا استان را سیاه نشان می‌دهیم، تیره و تار نشان می‌دهیم.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: ترویج فساد و بی بند و باری، تمسخر و تقدس زدایی از مقدسات، از بین بردن اعتماد به نفس جوانان، ایجاد شبهه و... جهت گیری دشمن است.

رسالت امروز این است که اندیشه‌ها و دغدغه‌های رهبری را به مطالبات عمومی تبدیل کنیم

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های استان باید جهت گیری منطقی، صحیح و عقلانی داشته باشند، ادامه داد: اکثر یا قریب به اتفاق فضای مجازی استان و رسانه‌ها منویات رهبری را دنبال می‌کنند که این جای تشکر دارد؛ رسالت امروز این است که اندیشه‌ها و دغدغه‌های رهبری را به مطالبات عمومی تبدیل کنیم، راه نجات این است؛ اندیشه‌های الهی رهبر معظم انقلاب در حوزه سبک زندگی دینی، روحیه انقلابی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و ... را تبدیل به مطالبه کنیم.

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه وظیفه دیگر فعالان رسانه ای، همگرایی و هم افزایی برای پیشرفت و توسعه استان است، انعکاس مطالبات مردم و انتظارات مردم است، گفت: این نشست خبرنگاران را جلسه همگرایی و هم افزایی رسانه‌ها می‌دانم؛ ان شاء الله نتیجه هم همین باشد.

ضرورت پرداختن به موضوع چهل سالگی انقلاب

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انتظار ما از رسانه‌ها پرداختن به موضوع چهل سالگی انقلاب است؛ نقاط قوت انقلاب و توانمندی‌ها را بیان کنیم، اظهار داشت: باید اقتدار و شکست ناپذیری ایران را برجسته کنیم، ۴۰ سال است که از سلطه آمریکا و انگلیس خارج شده ایم و استقلال داریم، این کم دستاوردی است؟ نگذاشتیم ایران تجزیه شود، در هشت سال جنگ چقدر از خاک میهن را اشغال کردند و ما نگذاشتیم.

وی با بیان اینکه پیروزی در جنگ سخت و نرم دستاورد انقلاب است، تصریح کرد: در مبارزه با تروریست و ضد و انقلاب و داعش پیروز شدیم. علی رغم اینکه دولت‌های متفاوتی سر کار آمدند، اما از آرمان‌ها و اهداف انقلاب عقب نشینی نکردیم، آیا این قدرت و شکست ناپذیری ما نیست؟

در این چهل سال ما قوت گرفتیم و آمریکا ضعیف شد و رو به افول می‌رود

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر هم آوردی ۴۰ ساله ایران با آمریکا گفت: چهل سال پنجه در پنجه آمریکا انداختیم؛ کم چیزی است؟ در این چهل سال قوت گرفتیم و آمریکا ضعیف شد و رو به افول می‌رود؛ این‌ها به مردم امید می‌دهد، این‌ها باید بیان شود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به مقاومت ملت ایران اظهار داشت: مردم ایران مقاومت کردند، این خیلی مهم است. مقاومت فرهنگ مختص اهل بیت (ع) است؛ امام رضا (ع) فرمود: «مومن سه نشانه از خدا، پیامبر و امام باید داشته باشد؛ نشانه‌ای که از امام باید داشته باشد صبر و استقامت است».

وی با بیان اینکه مقاومت عامل اصلی در بی اثر کردن اسلحه دشمن است، تصریح کرد: با مقاومت و فرهنگ ایستادگی سلاح دشمن را بی اثر کردیم، تحریم را بی اثر کردیم، سلاح نظامی دشمن را بی اثر کردیم؛ فرهنگ مقاومت باعث افول قدرت‌های مادی و استکباری شد و در مقابل مقاومت زمینه ساز اتحاد و ائتلاف جنبش‌های مردمی در جهان شد.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار