مایکروسافت در حال کار کردن روی مرورگر جایگزین Edge

شرکت مایکروسافت در حال کار کردن روی یک مرورگر شبیه به کرومیوم است تا آن را جایگزین مرورگر خود، Edge کند.

مایکروسافت در حال کار کردن روی مرورگر جایگزین Edgeبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها از شرکت مایکروسافت خبرهای زیادی شنیده می‌شود و یکی از غافلگیرکننده‌ترین خبرها، تولید گوشی هوشمند تاشو توسط این شرکت است. بر اساس اطلاعات داخلی این شرکت، مایکروسافت در حال ساخت یک مرورگر وب برای سیستم عامل ویندوز 10 است تا جایگزین اج (Edge)، مرورگر اختصاصی خود کند. این مرورگر جدید مرورگر جدید شرکت مایکروسافت بر اساس پلتفرم کرومیوم خواهد بود؛ پلتفرمی که پایه و اساس مرورگر گوگل یعنی کروم (Chrome)، اپرا (Opera) و برِیو (Brave) بوده است. اما تنها اطلاعاتی که از این شرکت به صورت رسمی منتشر شده، نام رمز آناهایم (Anaheim) است.

از آنجا که مایکروسافت زمان و هزینه زیادی را صرف موتور EdgeHTML کرده، شنیدن این خبر کمی عجیب به نظر می‌رسد اما در هر صورت، معرفی یک مرورگر جدید خبر خوبی است. گفته می‌شود مرورگر جدیدی که مایکروسافت در حال آماده‌سازی آن است، قرار است از مرورگر اج سریع‌تر و قوی‌تر باشد.

همچنین، این امر که مایکروسافت در حال آماده کردن یک مرورگر منبع باز (Open Source) مانند کرومیوم است کاملا امیدوارکننده به نظر می‌رسد. با رهبری ساتیا نادلا، به نظر می‌رسد که اوضاع داخلی شرکت مایکروسافت با سرعت بیشتری تغییر کند. بسیاری از علاقمندان به کارهای شرکت مایکروسافت منتظر هستند تا نتایج کار این شرکت بزرگ روی مرورگری شبیه کرومیوم را ببینند.

گفتنی است، همانگونه که اشاره شد مایکروسافت قصد تولید گوشی هوشمند تاشویی را دارد که در صورت باز شدن، کارایی تبلت و در صورت بسته شدن، کارایی موبایل را خواهد داشت اما مایکروسافت قرار نیست برای این گوشی از سیستم عامل ویندوزفون استفاده کند.


بیشتر بخوانید: گوشی هوشمند تاشوی مایکروسافت در سال 2019 رونمایی می‌شود


انتهای پیام/

مایکروسافت مرورگر اج خود را با مرورگر جدید جایگزین می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مهدی م
۲۰:۱۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
مایکروسافت هیچ وقت پایداری نداره و همیشه تصمیماتش رو عوض میکنه
خود مرورگر اج جایگزین اینترنت اکسپلورر بود ولی الان برای اونم جایگزین میده در صورتی که سیاستش این بود با آپدیت تغییرات بزرگ بده نه با جایگزینی
آخرین اخبار