اعزام به مسابقات جهانی محاسبه ذهنی UCMAS

دو دانش آموز استان چهارمحال و بختیاری به بیست و سومین دوره مسابقات جهانی محاسبه ذهنی با چرتکه (UCMAS) ۲۰۱۸ اعزام شدند.

حضور دو دانش آموز چهارمحالی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، از راهیابی و اعزام دو دانش آموز این استان به نام‌های فاطمه (هستی) میرزایی از بروجن و هلیا صالح پور از شهرکرد، به بیست و سومین دوره مسابقات جهانی محاسبه ذهنی با چرتکه (UCMAS) ۲۰۱۸ در مالزی خبر داد.

بهروز امیدی با بیان اینکه دانش آموزان در این مسابقات باید در مدت ۸ دقیقه به ۲۰۰ پرسش پاسخ دهند افزود: امسال هفت دانش آموز از چهارمحال و بختیاری به مسابقات کشوری UCMAS اعزام شدند که ۲ نفر آنان در قالب تیم ۱۱۷ نفره ایران، مجوز اعزام به رقابت‌های جهانی را کسب کردند.

به گفته وی؛ تیم ایران برای ششمین بار در این مسابقات شرکت می‌کند که در سال‌های ۲۰۱۶ در دبی و ۲۰۱۷ در مالزی هم موفق به کسب مقام نخست شد.

بیست و سومین دوره مسابقات جهانی محاسبه ذهنی با چرتکه (UCMAS) در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۹ و ۱۰ دسامبر ۲۰۱۸ برابر با ۱۸ و ۱۹ آذرماه ۹۷، و با حضور بیش از ۳ هزار دانش آموز از ۴۱ کشور جهان، به میزبانی مالزی در کوالالامپور برگزار می‌شود.

آموزش برنامه حساب ذهنی (UCMAS) از ۵ سال پیش در بروجن و از سال گذشته به طور رسمی در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

سیستم محاسبه ذهنی (UCMAS) ترکیبی است از یک ابزار تدریس باستانی (چرتکه) با مهارت‌های مدرن آموزشی که با هماهنگی بین دو نیمکره راست و چپ مغز و استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه، باعث افزایش ظرفیت و پویایی ذهن و مهارت‌هایی مانند مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسأله و در نهایت رشد کودکان می‌شود.

این برنامه منحصر به فرد برای رشد، در سال ۱۹۹۳ توسط دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد.

انتهای پیام/ص

حضور در مسابقات جهانی محاسبه ذهنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.