اعزام دو دانش‌آموز بروجنی به مسابقات جهانی حساب ذهنی

دو دانش‎آموز شهرستان بروجن به مسابقات جهانی حساب ذهنی و چرتکه‌ای در مالزی اعزام شدند.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، از اعزام طا‌ها صابریان ١٥ ساله و صبا صابریان ۱۱ ساله دو دانش‎آموز شهرستان بروجن به مسابقات جهانی حساب ذهنی و چرتکه‌ای (UCMAS) در مالزی خبر داد.

وی گفت: شرکت کنندگان در این رقابت باید در مدت هشت دقیقه به ۲۰۰ پرسش پاسخ بدهند.

امیدی یادآور شد: طا‌ها صابریان دانش آموز دبیرستان نمونه اندیشه شهر بروجن، سال گذشته و در بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی حساب ذهنی در سال ۲۰۱۶ در دبی نیز موفق به کسب مقام دوم در سطح intermediate A شد.

به گفته وی؛ آموزش برنامه حساب ذهنی (UCMAS) از چهار سال پیش در بروجن و از امسال به طور رسمی در شهرکرد مرکز استان آغاز شده است.

مسابقات امسال حساب ذهنی و چرتکه‌ای جهان در تاریخ‌های دهم و یازدهم دسامبر ۲۰۱۷ برابر با ۱۹ و ۲۰ آذرماه ۱۳۹۶ و با حضور نمایندگان ٧٠ کشور، به میزبانی مالزی در کوالالامپور برگزار خواهد شد.

سیستم محاسبه ذهنی (UCMAS) ترکیبی است از یک ابزار تدریس باستانی (چرتکه) با مهارت‌های مدرن آموزشی که با هماهنگی بین دو نیمکره راست و چپ مغز و استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه، باعث افزایش ظرفیت و پویایی ذهن و مهارت‌هایی مانند مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله می‌شود.

این برنامه منحصر به فرد برای رشد، در سال ۱۹۹۳ توسط دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد.

بروجن (مرکز شهرستان بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ش

شرکت در مسابقات جهانی حساب ذهنی در مالزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار